4 ноября казанская

4 ноября — день празднования в честь Казанской иконы Божией Матери, одной из величайших святынь Русского Православия.

Содержание

Обретение иконы

Образ Богородицы явился в Казани в 1579 году. Накануне этого события — в июне 1579 года — город охватил страшный пожар. Спустя некоторое время после этой трагедии одной девятилетней девочке — Матроне, дочери стрельца — начинает являться Божия Матерь с повелением отыскать Свой образ на одном из пепелищ. После первого явления Богородицы девочке никто не поверил. Однако Матерь Божия является Матроне еще не раз, и девочка продолжает обращаться к взрослым с просьбой отыскать образ. Через некоторое время мама Матроны рассказывает священникам о чудесном видении своей дочери. Однако священнослужители сомневаются в истинности этих явлений и не спешат искать образ. Лишь после неоднократных настойчивых обращений к епископу Казани было решено отыскать необычный образ. В результате икону, завернутую в сукно, нашли на одном из пепелищ.

Обретение Казанской иконы Божией Матери

На этом месте был построен Богородицкий девичий монастырь и церковь, а первый список иконы был отправлен в Москву.

Смутное время

В конце 1610 года обстановка в России накалилась до предела. На власть в стране претендовали польские аристократы, однако главной бедой было даже не вторжение извне, а безвластие, порожденное гражданской войной. Города и боярские кланы сражались друг с другом…
Патриарх Ермоген начинает рассылать окружные послания по городам и всем областям, призывая прекратить распри, объединиться и собирать ополчения для освобождения Руси от врагов. Он особо призывает не только отстаивать страну, но и защищать православную веру, не допускать насилия и жестокости по отношению к простым людям.
Под влиянием его речей в Нижнем Новгороде формируется ополчение под руководством князя Димитрия Пожарского и Кузьмы Минина. Вскоре оно начинает двигаться к Москве.
В Ярославле к ополчению присоединяются и казанцы, которые приносят с собой список Казанской иконы Божией Матери и передают его князю Димитрию.

Казанская икона Божией Матери в ополчении Минина и Пожарского

Накануне штурма Кремля в рядах русского ополчения был объявлен трехдневный пост и сугубая молитва перед Казанским образом Богородицы. 22 октября 1612 года, русские войска штурмом взяли Китай-город, а спустя два дня освободили Кремль.
25 октября 1612 года русские ополченцы прошли в Кремль крестным ходом, неся впереди Казанскую икону Божией Матери — главной Заступницы Русской земли.

Война 1812 года

Одним из самых известных случаев войны 1812 года, связанных с помощью русским войскам Казанского образа, является сражение под Вязьмой 22 октября. В этот день (день празднования в честь Казанского образа) русские войска генералов Милорадовича и Платова разгромили арьергард войск французского маршала Даву. В этом бою армия Наполеона потерпела первое поражение после ухода из Москвы. В 1811 году в Санкт–Петербурге было завершено возведение Казанского собора, который после войны 1812 года стал храмом-памятником русской армии. Впоследствии в этом соборе был похоронен князь Михаил Кутузов. Несомненно, что место для увековечивания славы русской армии было выбрано не случайно, так как в войне 1812 года, как и в годы Смутного времени, Пресвятая Богородица стала духовной водительницей русского народа.

Похищение образа

До начала ХХ века образ находился в Богородицком монастыре в Казани, на месте своего чудесного явления. Однако, в 1904 году икона была похищена. «Виной» тому стал богатый оклад, который и привлек внимание злоумышленников. Воры забрали драгоценности, а сам образ порубили и сожгли.
Казалось, Россия навсегда лишилась великой святыни. В стране вновь наступали смутные времена, но по прошествии XX века история Казанского образа получила неожиданное продолжение.

Возвращение

В 2004 году из Ватикана пришло сообщение, что при папском дворе с 1993 года находится образ Пресвятой Богородицы неизвестного происхождения. После разбора ситуации искусствоведы пришли к выводу, что эта икона является одним из списков Казанского образа. В августе 2004 года икона была доставлена в Москву католической делегацией и передана патриарху Алексию II в Успенском соборе Московского Кремля. Было принято решение перенести образ в Казань. В 2005 году икону поместили туда, где некогда пребывал оригинал, — в Крестовоздвиженский храм бывшего Богородицкого монастыря. Таким образом, можно сказать, произошло второе обретение образа Матери Божией в Казани.

День народного единства

С 2005 года 4 ноября, в день празднования в честь Казанской иконы, в России отмечается День народного единства в память об освобождении Москвы от интервентов в 1612 году и окончании Смутного времени. Этот праздник призван подчеркнуть, что преодоление тяжелейшего кризиса того времени стало возможным благодаря солидарности, объединению людей во имя общей высокой цели — защиты Родины, ее независимости, сохранения национального достоинства.

Слово пастыря

России никогда не был страшен враг внешний — мы всегда его побеждали, даже тогда, когда были намного слабее. Самое страшное для России — смута в сознании и в сердцах. И потому, вспоминая дивные примеры прошлого, того, как наши предки умели преодолевать — а совершалось это неоднократно — помрачение своего ума и как могли они мобилизовать силы свои для отпора всякой опасности, верим, что и нынешнее поколение благополучных россиян не должно уступить по силе духа своим прадедам.

Святейший Патриарх Московский и всея Руси Кирилл

Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Казанской

глас 4 Заступнице усердная,/ Мати Господа Вышняго,/ за всех молиши Сына Твоего, Христа Бога нашего,/ и всем твориши спастися,/ в державный Твой покров прибегающим./ Всех нас заступи, о Госпоже Царице и Владычице,/ иже в напастех, и скорбех, и в болезнех, обремененных грехи многими,/ предстоящих и молящихся Тебе/ умиленною душею и сокрушенным сердцем,/ пред пречистым Твоим образом со слезами,/ и невозвратно надежду имущих на Тя/ избавления всех зол./ Всем полезная даруй/ и вся спаси, Богородице Дево:// Ты бо еси Божественный покров рабом Твоим.

Кондак Божией Матери пред иконой Ее Казанской

глас 8 Притецем, людие, к тихому сему и доброму пристанищу,/ скорой Помощнице, готовому и теплому спасению, покрову Девы,/ ускорим на молитву и потщимся на покаяние,/ источает бо нам неоскудныя милости Пречистая Богородица,/ предваряет на помощь и избавляет от великих бед и зол// благонравныя и богобоящияся рабы Своя.

Величание

Величаем Тя,/ Пресвятая Дево,/ и чтим образ Твой святый,/ от него же истекает благодатная помощь// всем с верою притекающим к нему.

Миссионерский листок / ноябрь 2017 года (Подготовлено Комиссией по миссионерству и катехизации при Епархиальном совете г. Москвы при поддержке проекта «Православный вестник» Синодального отдела по взаимоотношениям Церкви с обществом и СМИ)

скачать *.pdf

Православный Церковный календарь

Аудио:

Конда́к 1.

Избра́нной от все́х родо́в Засту́пнице ро́да христиа́нскаго, покро́вом Своея́ бла́гости покрыва́ющей страну́ на́шу правосла́вную, благода́рственная пе́ния прино́сим Ти́, Богоро́дице, о явле́нии чу́дныя Твоея́ ико́ны. Ты́ же, я́ко Всеми́лостивая, все́х притека́ющих к Тебе́ Помо́щнице, заступа́й на́с во все́х ско́рбех и ну́ждах, беда́х и напа́стех, да зове́м Ти́:

Ра́дуйся, Засту́пнице усе́рдная ро́да христиа́нскаго.

И́кос 1.

А́нгел предста́тель по́слан бы́сть рещи́ Богоро́дице «Ра́дуйся», егда́ Бо́г Сло́во воплоща́шеся во утро́бе Ея́: и мы́, гре́шнии, прославля́юще явле́ние чу́дныя Ея́ ико́ны и Боже́ственнаго Младе́нца Спа́са Христа́, со умиле́нием вопие́м Благода́тней:

Ра́дуйся, Богоизбра́нная Отрокови́це; ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия.

Ра́дуйся, Цари́це Небесе́ и земли́; ра́дуйся, све́тлое Це́ркве Небе́сныя и земны́я украше́ние.

Ра́дуйся, А́нгелы чти́мая; ра́дуйся, пева́емая от Серафи́м.

Ра́дуйся, све́тлое проро́ческое сбытие́; ра́дуйся, апо́столов похвало́.

Ра́дуйся, му́ченическое испове́дание; ра́дуйся, преподо́бных ве́нче.

Ра́дуйся, пра́ведных весе́лие; ра́дуйся, гре́шных упова́ние.

Ра́дуйся, Засту́пнице усе́рдная ро́да христиа́нскаго.

Конда́к 2.

Ви́дящи, Всенепоро́чная, с высоты́ Небе́снаго жили́ща Своего́, иде́же с Сы́ном Твои́м в сла́ве пребыва́еши, ско́рбь рабо́в Твои́х в новопросвеще́ннем гра́де, я́ко гне́внаго ра́ди Бо́жия посеще́ния ве́ра Христо́ва поруга́ема быва́ет ага́рянским злове́рием, благоволи́ла еси́ яви́ти ико́ну Свою́, чудесы́ ю́ прославля́ющи, да утвержда́емии зна́меньми Твоея́ благода́ти, христолюби́вии лю́дие ве́рно вопию́т Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 2.

Разуме́ние трикра́тнаго явле́ния Богома́тере му́драя отрокови́ца и́щущи, тече́ ко власте́м, пове́дающи и́м ди́вное явле́ние и гро́зное преще́ние: мы́ же дивя́щеся свы́ше да́нному отрокови́це вразумле́нию, благогове́йно вопие́м к Преблагослове́нней:

Ра́дуйся, устна́ми чи́стыми хвалу́ Бо́гови соверша́ющая; ра́дуйся, та́йны благода́ти Бо́жия ве́рным открыва́ющая.

Ра́дуйся, неве́рных сумни́тельное слы́шание; ра́дуйся, ве́рных изве́стная похвало́.

Ра́дуйся, мо́лние, неве́рных устраша́ющая; ра́дуйся, сла́вою чуде́с Твои́х ве́рных ра́зум озаря́ющая.

Ра́дуйся, ага́рянскаго злове́рия обличе́ние; ра́дуйся, горды́ни и́х низложе́ние.

Ра́дуйся, ве́ры христиа́нския утвержде́ние; ра́дуйся, почита́ния святы́х ико́н освяще́ние.

Ра́дуйся, ско́рбь на́шу в ра́дость претворя́ющая; ра́дуйся, несумне́нною наде́ждою на́с увеселя́ющая.

Ра́дуйся, Засту́пнице усе́рдная ро́да христиа́нскаго.

Конда́к 3.

Си́ла Вы́шняго благода́тию Богома́тере умудри́ и укрепи́ отрокови́цу к иска́нию многоце́ннаго Бо́жия да́ра, и та́, с ве́рою дерза́ющи о Го́споде, приступи́ к труду́ и, скры́тое в земли́ обре́тши сокро́вище святы́я ико́ны Богома́тери, ра́достно возопи́ к Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 3.

Име́ющи благоутро́бное промышле́ние о новопросвеще́нных лю́дех гра́да Каза́ни, от пречестны́я Твоея́ ико́ны то́ки чуде́с источи́ла еси́, Влады́чице, слепы́м теле́сныма очи́ма зре́ние подава́ющи, омраче́нных же душе́вно све́том богопозна́ния и благоче́стия озаря́ющи, де́вствующим под осене́нием Твоея́ ико́ны приста́нище небу́рное да́рующи. Сего́ ра́ди зове́м Ти́:

Ра́дуйся, явле́нием ико́ны Твоея́ тьму́ лю́тых обстоя́ний отгоня́ющая; ра́дуйся, луча́ми чуде́с все́х просвеща́ющая.

Ра́дуйся, слепы́х прозре́ние; ра́дуйся, омраче́нных смы́слом просвеще́ние.

Ра́дуйся, сла́во Правосла́вия; ра́дуйся, ти́хое приста́нище и́щущих спасе́ния.

Ра́дуйся, Ма́ти целому́дрия; ра́дуйся, покро́ве и огражде́ние де́вства.

Ра́дуйся, Е́юже ликовству́ет все́ мно́жество ве́рных; ра́дуйся, Ея́же ра́ди рыда́ет де́монское по́лчище.

Ра́дуйся, все́х христиа́н вожделе́нная Помо́щнице; ра́дуйся, все́х скорбя́щих Ра́досте.

Ра́дуйся, Засту́пнице усе́рдная ро́да христиа́нскаго.

Конда́к 4.

Бу́рю смяте́ний и крамо́лы врага́ми воздви́гнутую в стране́ на́шей утоли́ти тща́щься блаже́нный Ермоге́н, списа́тель чуде́с Твоея́, Богома́ти, ико́ны, сле́зно пред не́ю моля́шеся и, ви́дев, я́ко во́инству правосла́вному в щи́т и побе́дное зна́мение Твоя́ ико́на дарова́ся, ве́рою укрепля́емый до конца́ живота́ своего́, вопия́ше Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 4.

Слы́шавше правосла́внии во́ини открове́нную Преподо́бным Се́ргием святи́телю Арсе́нию та́йну, я́ко предста́тельством Богома́тере су́д об Оте́честве на́шем преложе́н на ми́лость, ико́ну Богома́терню, я́ко зна́мя побе́дное, прии́мше, исхити́ша ма́терь градо́в ру́сских из ру́к супоста́т и возопи́ша Засту́пнице христиа́н:

Ра́дуйся, Ма́ти Бо́га Вы́шняго; ра́дуйся, я́ко за все́х мо́лиши Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего.

Ра́дуйся, я́ко все́м твори́ши спасти́ся в держа́вный Тво́й покро́в прибега́ющим; ра́дуйся, Засту́пнице все́х су́щих в ско́рбех и боле́знех.

Ра́дуйся, все́м моля́щимся сокруше́нным се́рдцем пред пречи́стым Твои́м о́бразом поле́зная да́рующая; ра́дуйся, избавле́ние зо́л все́м, невозвра́тно наде́жду иму́щим на Тя́.

Ра́дуйся, ти́хое и до́брое приста́нище; ра́дуйся, ско́рая Помо́щнице.

Ра́дуйся, гото́вый и те́плый покро́ве спасе́ния; ра́дуйся, источа́ющая на́м неоску́дныя ми́лости.

Ра́дуйся, предваря́ющая на по́мощь; ра́дуйся, избавля́ющая от все́х бе́д.

Ра́дуйся, Засту́пнице усе́рдная ро́да христиа́нскаго.

Конда́к 5.

Боготе́чная звезда́ яви́ся Твоя́, Богома́ти, ико́на, всю́ страну́ Росси́йскую обтека́ющая, луча́ми чуде́с Твои́х осиява́ющая все́х блужда́ющих по мо́рю стра́стнаго жития́, мра́к печа́лей и мглу́ вся́ких неду́г и скорбе́й прогоня́ющая и наставля́ющая на пу́ть спасе́ния с ве́рою к Тебе́ притека́ющих и вопию́щих к Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 5.

Ви́дев ца́рь Пе́тр, я́ко от святы́я ико́ны Богома́терни благода́тию Бо́жиею содева́ются мно́гия чудеса́, прие́млет ю́ в путеводи́тельницу во́инству своему́ и в де́нь бра́ни на све́ев в щи́т и покро́в, и победи́в до конца́ врага́ с по́мощию Богома́тере, те́м ка́мень соверше́нный во основа́ние но́ваго ца́рствующего гра́да положи́, ико́ну же Твою́ чу́дную, я́ко освяще́ние, я́ко щи́т и огражде́ние, в се́рдце гра́да поста́ви. Сего́ ра́ди вопие́м Пречи́стей:

Ра́дуйся, жили́ще и до́ме Христа́ Бо́га на́шего; ра́дуйся, вмести́лище неизрече́нныя Его́ сла́вы.

Ра́дуйся, гра́де одушевле́нный, при́сно ца́рствующий; ра́дуйся, пала́то преукраше́нная.

Ра́дуйся, Ра́досте градо́в и ве́сей; ра́дуйся, непобеди́мое христиа́н в беда́х храни́лище и предгра́дие.

Ра́дуйся, Це́ркве Правосла́вныя похвало́; ра́дуйся, Ру́сской земли́ утвержде́ние.

Ра́дуйся, христолюби́ваго во́инства Помо́щнице; ра́дуйся, враго́в одоле́ние.

Ра́дуйся, от бе́д избавле́ние; ра́дуйся, Ма́терними Твои́ми щедро́тами все́х посеща́ющая.

Ра́дуйся, Засту́пнице усе́рдная ро́да христиа́нскаго.

Конда́к 6.

Предстоя́ще пред пречи́стым Твои́м о́бразом архиере́ев сосло́вии и вси́ лю́дие, мона́си и мирсти́и, пропове́дуют, Госпоже́ Богороди́тельнице, вели́кия Твоя́ ми́лости, я́ко гра́ды огражда́еши, оби́тели покрыва́еши, ве́си защища́еши, и, ве́дуще Тя́ вои́стинну Помо́щницу си́льну и непобеди́му, со слеза́ми прино́сят Ти́ моли́твы, да простре́ши к Сы́ну Твоему́ Богоно́сныя ру́ки за лю́ди Твоя́, во е́же изба́вити на́с от все́х бе́д и напа́стей, да благода́рне вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 6.

Возсия́вши просвеще́ние и́стинное и отгна́вши дре́вле ле́сть ага́рянскую во новопросвеще́нней стране́ Каза́нской, ны́не во все́х гра́дех росси́йских све́тиши све́том чуде́с и ми́лостей: притека́ющии бо с ве́рою ко Твое́й ико́не цельбоно́сней скорбе́й избавле́ние, неду́гов исцеле́ние и ра́дости вся́кия исполне́ния прие́млют, вопию́ще Тебе́ усе́рдно:

Ра́дуйся, неистощи́мый исто́чниче святы́ни; ра́дуйся, многотеку́щая реко́ Боже́ственная благода́ти.

Ра́дуйся, гре́шных с Бо́гом примире́ние; ра́дуйся, грехо́в на́ших очище́ние.

Ра́дуйся, благоче́стия Наста́внице; ра́дуйся, в до́брых де́лех утвержде́ние и по́моще.

Ра́дуйся, до́брыя обе́ты прие́млющая; ра́дуйся, благи́м наме́рением спосо́бствующая.

Ра́дуйся, злы́я начина́ния разруша́ющая; ра́дуйся, вра́жия ко́зни расторга́ющая.

Ра́дуйся, ско́рая челове́ком Помо́щнице; ра́дуйся, ми́лость сугу́бо на́м подаю́щая.

Ра́дуйся, Засту́пнице усе́рдная ро́да христиа́нскаго.

Конда́к 7.

Хотя́щу наро́ду правосла́вному испове́дати ми́лости Преблагослове́нныя Цари́цы Не́ба и земли́ и по си́ле благода́рственная принести́ о избавле́нии его́ от наше́ствия иноплеме́нных, ди́вному хра́му, созда́нному в че́сть пречу́дныя ико́ны, побе́дная в да́р принесе́, да вси́ па́мятующе ми́лость Богома́тере, спа́сшия гра́д се́й и страну́, вы́ну воспева́ют Бо́гу благода́рными усты́: Аллилу́иа.

И́кос 7.

Сто́льному гра́ду Росси́и свята́я ико́на Твоя́, Богома́ти, вои́стинну яви́ся блага́я Одиги́трия, я́коже дре́вле Царегра́ду: к Тебе́ бо прибега́ют лю́дие, по́мощи Твоея́ на нача́ло пути́ и де́л свои́х прося́ще и благода́рственная принося́ще моле́ния пред пречи́стою ико́ною Твое́ю за избавле́ние от скорбе́й и напа́стей, Тебе́ Помо́щницу и Засту́пницу кре́пкую ве́дают. Те́мже благода́рственно вопие́м Ти́:

Ра́дуйся, Росси́йския страны́ покро́ве; ра́дуйся, Правосла́вия в не́й огражде́ние и утвержде́ние.

Ра́дуйся, несокруши́мый щи́те во́инов на́ших; ра́дуйся, броне́ и́х неуязви́мая.

Ра́дуйся, ко́зни враго́в облича́ющая; ра́дуйся, я́ко паучи́ну и́х растерза́ющая.

Ра́дуйся, нече́стия обличе́ние; ра́дуйся, крамо́лы разруше́ние.

Ра́дуйся, ю́ных от заблужде́ний исправле́ние; ра́дуйся, ста́рцев утеше́ние.

Ра́дуйся, душевре́дных уче́ний низложе́ние; ра́дуйся, душеполе́зных зна́ний дарова́ние.

Ра́дуйся, Засту́пнице усе́рдная ро́да христиа́нскаго.

Конда́к 8.

Стра́нно и сумни́тельно неве́рующим слу́шати, ка́ко от ико́ны Твоея́ то́ки благода́ти истека́ют, воня́ живо́тная благоуха́ет: мы́ же, ве́рующе сло́ву, рече́нному Тобо́й, Влады́чице, к первонапи́санней ико́не: «С тобо́й Моя́ благода́ть и си́ла», упова́ем, я́ко и с се́ю ико́ною благода́ть Твоя́ вы́ну: те́мже благогове́йно предстоя́ще лобыза́ем ю́, поклоня́емся е́й, я́ко Тебе́ Саме́й су́щей, че́сть бо ико́ны на первообра́зное восхо́дит, и Твоя́ благода́ть се́ю ико́ною зна́мения и чудеса́ содева́ет все́м с ве́рою притека́ющим к Тебе́ и вопию́щим Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 8.

Вся́ бы́вши горе́, к Небе́сным взя́та, и земны́х не оставля́еши, Богома́ти, свяще́нным Твои́м предста́тельством: и́маши бо ма́тернее дерзнове́ние ко Христу́ Бо́гу на́шему. Те́мже утверди́ в ми́ре глубо́це правосла́вных житие́ и вся́ поле́зная всегда́ да́руй рабо́м Твои́м, да велича́юще воспева́ем Ти́:

Ра́дуйся, Невмести́маго вмести́лище; ра́дуйся, осене́нная си́лою Вы́шняго.

Ра́дуйся, прозя́бшая Кла́с Небе́сный; ра́дуйся, ми́р ве́сь душепа́губнаго гла́да изба́вльшая.

Ра́дуйся, вы́ну хода́тайствующая за ро́д на́ш; ра́дуйся, я́ко мно́го мо́жет моли́тва Твоя́ пред Сы́ном Твои́м и Бо́гом.

Ра́дуйся, все́х на́с при Кресте́ Сы́на Твоего́ усынови́вшая; ра́дуйся, всегда́ Ма́тернюю любо́вь к на́м явля́ющая.

Ра́дуйся, Хода́таице ве́чных бла́г; ра́дуйся, и во вре́менней жи́зни поле́зная на́м подаю́щая.

Ра́дуйся, изве́стное прибе́жище на́ше во все́х ско́рбных обстоя́ниих; ра́дуйся, несомне́нное утеше́ние в печа́лех.

Ра́дуйся, Засту́пнице усе́рдная ро́да христиа́нскаго.

Конда́к 9.

Вся́каго естества́ а́нгельскаго превы́шшая яви́лася еси́, Пресвята́я Де́во: Бо́га бо зачала́ еси́ пло́тию, Невмести́маго все́ми вмести́ла еси́ во утро́бе Твое́й, на рука́х носи́ла еси́ Нося́щаго ве́сь ми́р дла́нию: те́мже, я́ко Честне́йшую Херуви́м и Сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м велича́юще Тя́, вопие́м о Тебе́ Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 9.

Вити́я многовеща́нныя, я́ко ры́бы безгла́сныя, ви́дим о Тебе́, Богоро́дице: недоуме́ет бо вся́к язы́к благохвали́ти Тя́ по достоя́нию, изумева́ет у́м пе́ти Тя́, Богоро́дице; оба́че Блага́я су́щи, приими́ и от на́с арха́нгельский гла́с, Тебе́ вопию́щих:

Ра́дуйся, Благода́тная; ра́дуйся, я́ко Госпо́дь с Тобо́ю.

Ра́дуйся, Благослове́нная в жена́х; ра́дуйся, обре́тшая благода́ть у Бо́га.

Ра́дуйся, роди́вшая Спаси́теля ми́ру; ра́дуйся, Ма́ти Сы́на Бо́жия.

Ра́дуйся, Роди́тельнице Ве́чнаго Царя́; ра́дуйся, израсти́вшая на́м пло́д живота́.

Ра́дуйся, освяще́нная Ду́хом Святы́м; ра́дуйся, осене́нная си́лою Всевы́шняго.

Ра́дуйся, ве́рная Рабо́ Госпо́дня; ра́дуйся, я́ко Тя́ блажа́т вси́ ро́ди.

Ра́дуйся, Засту́пнице усе́рдная ро́да христиа́нскаго.

Конда́к 10.

Спасти́ хотя́щи мно́гия от находя́щих зо́л, скорбе́й и боле́зней, чу́дную ико́ну Твою́, Богома́ти, дарова́ла еси́, ея́же ра́ди слепи́и презира́ют, хроми́и хо́дят, разсла́бленнии возстаю́т, бесну́ющиися исцеля́ются, земли́ плодоно́сие подае́тся, лю́дие от смертоно́сныя я́звы избавля́ются, гра́ды и до́мы от огня́ спаса́ются: те́мже прославля́юще Бо́га, даю́щаго на́м таковы́я ми́лости, вопие́м Ему́ усе́рдно: Аллилу́иа.

И́кос 10

Стена́ еси́, Богоро́дице, стране́ Росси́йстей, гра́дом огражде́ние и сла́ва, правосла́вному во́инству на враги́ укрепле́ние. Те́мже, благодаря́ще Тя́, вопие́м:

Ра́дуйся, прославля́ющих Тя́ прославля́ющая; ра́дуйся, не чту́щих Тя́ посрамля́ющая.

Ра́дуйся, враго́в устраше́ние; ра́дуйся, от наше́ствия иноплеме́нных избавле́ние.

Ра́дуйся, во́инов кре́посте; ра́дуйся, в дни́ бра́ни забра́ло и огражде́ние.

Ра́дуйся, в дни́ ми́ра живоно́сный са́де, увеселя́ющий сердца́ ве́рных; ра́дуйся, ору́жие, его́же трепе́щут де́мони.

Ра́дуйся, спаси́тельный еле́й, умаща́ющий грехо́вныя ра́ны ка́ющихся; ра́дуйся, те́плое на́ше упова́ние.

Ра́дуйся, несумне́нная на́ша Наде́ждо; ра́дуйся, ти́хое и до́брое приста́нище.

Ра́дуйся, Засту́пнице усе́рдная ро́да христиа́нскаго.

Конда́к 11.

Пе́ние хвале́бное и благода́рственное прино́сят Тебе́, Влады́чице, припа́дающе ко ико́не Твое́й и любе́зно лобыза́юще ю́, де́в ли́цы, под держа́вным покро́вом Твои́м ти́хое и ми́рное и́ноческое житие́ провожда́ющии, и возложи́вше на Тя́ все́ упова́ние, ра́достно вопию́т Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 11.

Я́ко светоприе́мную свещу́, зри́м Твою́ честну́ю ико́ну, Пресвята́я Влады́чице: та́ бо невеще́ственный о́гнь благода́ти Твоея́ восприе́мши, и в подо́биих ея́ но́вы возжига́ет свети́льники, прича́стны тоя́жде си́лы благода́тныя, и озаря́ет чудесы́, наставля́ющи на пу́ть спасе́ния все́х вопию́щих Ти́ си́це:

Ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная; ра́дуйся, Богоизбра́нная Отрокови́це, Ма́ти Де́во.

Ра́дуйся, до́брая Наста́внице непоро́чнаго де́вства; ра́дуйся, Храни́тельнице ревну́ющих о чистоте́.

Ра́дуйся, же́н похвало́; ра́дуйся, де́в велича́ние.

Ра́дуйся, вдо́в заступле́ние; ра́дуйся, сиро́т призре́ние.

Ра́дуйся, ни́щих Пита́тельнице; ра́дуйся, наги́х одея́ние.

Ра́дуйся, печа́льных утеше́ние; ра́дуйся, скорбя́щих весе́лие.

Ра́дуйся, Засту́пнице усе́рдная ро́да христиа́нскаго.

Конда́к 12.

Благода́ть да́ти восхоте́вши почита́ющим Тя́ с любо́вию, Богороди́тельнице, прису́щего Ти́ си́лу благода́тную оста́вила еси́ во святы́х Твои́х ико́нах, и́бо Боже́ственная благода́ть, спребыва́ющи те́м (ико́нам), зна́мения и чудеса́ вы́ну содева́ет и душе́вных и теле́сных неду́г исцеле́ние все́м с ве́рою приходя́щим подае́т Твои́ми Богома́терними непреста́нными к Бо́гу моли́твами о вопию́щих Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 12.

Пою́ще Твоя́ чудеса́, бы́вшая в дре́вняя и настоя́щая времена́, хва́лим Тя́, я́ко Живоно́сный Исто́чник благода́ти, я́ко неистощи́мую реку́ чуде́с, я́ко бе́здну ми́лости и щедро́т, и все́ упова́ние по Бо́зе возлага́юще на Тя́ и в се́й и в бу́дущей жи́зни, прославля́юще Тя́, вопие́м:

Ра́дуйся, христиа́н непосты́дное упова́ние; ра́дуйся, ве́рных спаси́тельное прибе́жище.

Ра́дуйся, ненаде́жных наде́яние; ра́дуйся, отча́янных спасе́ние.

Ра́дуйся, ба́не, омыва́ющая со́весть; ра́дуйся, росо́, оживля́ющая ду́ши.

Ра́дуйся, боле́зней врачевство́ ско́рое и безме́здное; ра́дуйся, от все́х бе́д бы́строе избавле́ние.

Ра́дуйся, Уте́шительнице во вся́кой ско́рби; ра́дуйся, из глубины́ поги́бели спаса́ющая.

Ра́дуйся, отра́до в де́нь сме́рти; ра́дуйся, еди́ная Наде́ждо и по сме́рти.

Ра́дуйся, Засту́пнице усе́рдная ро́да христиа́нскаго.

Конда́к 13.

О Всепе́тая Ма́ти, ро́ждшая все́х святы́х Святе́йшее Сло́во, приими́ ны́не ма́лое сие́ моле́ние и, вели́чия ра́ди бла́гости Твоея́ и бе́здны щедро́т Твои́х, не помяни́ мно́жества грехо́в на́ших, но испо́лни во благи́х проше́ния на́ша, подава́ющи те́лу здра́вие, ду́ши спасе́ние, избавля́ющи от вся́кия ну́жды и печа́ли и Ца́рствия Небе́снаго насле́дники сотворя́ющи все́х ве́рно вопию́щих Бо́гу: Аллилу́иа.

Этот конда́к читается трижды, затем икос 1-й и конда́к 1-й.

Моли́тва 1-я.

О Пресвята́я Госпоже́ Влады́чице Богоро́дице! Со стра́хом, ве́рою и любо́вию припа́дающе пред честно́ю ико́ною Твое́ю, мо́лим Тя́: не отврати́ лица́ Твоего́ от прибега́ющих к Тебе́, умоли́ милосе́рдая Ма́ти, Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, Го́спода Иису́са Христа́, да сохрани́т ми́рну страну́ на́шу, Це́рковь Свою́ Святу́ю да незы́блему соблюде́т от неве́рия, ересе́й и раско́ла. Не и́мамы бо ины́я по́мощи, не и́мамы ины́я наде́жды, ра́зве Тебе́, Пречи́стая Де́во: Ты́ еси́ Всеси́льная христиа́н Помо́щница и Засту́пница. Изба́ви все́х с ве́рою Тебе́ моля́щихся от паде́ний грехо́вных, от наве́та злы́х челове́к, от вся́ких искуше́ний, скорбе́й, бе́д и от напра́сныя сме́рти: да́руй на́м ду́х сокруше́ния, смире́ние се́рдца, чистоту́ помышле́ний, исправле́ние грехо́вныя жи́зни и оставле́ние прегреше́ний, да вси́ благода́рне воспева́юще вели́чия Твоя́, сподо́бимся Небе́снаго Ца́рствия и та́мо со все́ми святы́ми просла́вим Пречестно́е и Великоле́пое И́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.

Моли́тва 2-я.

О, Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, Цари́це Небеси́ и земли́, вы́шшая а́нгел и арха́нгел и всея́ тва́ри честне́йшая, чи́стая Де́во Мари́е, ми́ру блага́я Помо́щнице, и все́м лю́дем утвержде́ние, и во вся́ких ну́ждах избавле́ние! При́зри и ны́не, Госпоже́ Всеми́лостивая, на рабы́ Твоя́, Тебе́ умиле́нною душе́ю и сокруше́нным се́рдцем моля́щияся, со слеза́ми к Тебе́ припа́дающия и покланя́ющияся пречи́стому и цельбоно́сному о́бразу Твоему́, и по́мощи и заступле́ния Твоего́ прося́щия. О, Всеми́лостивая и Премилосе́рдая Де́во Богоро́дице Чи́стая! Воззри́, Госпоже́, на лю́ди Твоя́: мы́ бо гре́шнии не и́мамы ины́я по́мощи, ра́зве Тебе́ и от Тебе́ ро́ждшагося Христа́ Бо́га на́шего. Ты́ еси́ засту́пница и предста́тельница на́ша. Ты́ еси́ оби́димых защище́ние, скорбя́щим ра́дование, си́рым прибе́жище, вдо́вам храни́тельница, де́вам сла́ва, пла́чущим весе́лие, больны́м посеще́ние, немощны́м исцеле́ние, гре́шным спасе́ние, Сего́ ра́ди, о Богома́ти, к Тебе́ прибега́ем, и на Тво́й Пречи́стый о́браз с Предве́чным на руку́ Твое́ю держи́мым Младе́нцем, Го́сподем на́шим Иису́сом Христо́м взира́юще, умиле́нное пе́ние Тебе́ прино́сим и вопие́м: поми́луй на́с, Ма́ти Бо́жия, и проше́ние на́ше испо́лни, вся́ бо су́ть возмо́жна хода́тайству Твоему́: я́ко Тебе́ сла́ва подоба́ет ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

4 ноября – что нельзя делать, история, традиции праздника Казанской иконы Божией Матери

4 ноября в православной церкви празднуют Праздник Казанской иконы Божией Матери.

Праздник Казанской иконы Божией Матери отмечается дважды в году: 21 июля – в память явления иконы Пресвятой Богородицы в Казани ‑ и 4 ноября, в благодарность за избавление Москвы и всей России от нашествия поляков в 1612 г.

Казанская икона Божией Матери – одна из самых чтимых в России. Из множества икон Богородицы, почитаемых в Русской Православной Церкви, ни одна не распространена в таком количестве списков, как Казанская.

История праздника

Казанская икона Божией Матери имеет очень интересную историю. Она была обретена в 1579 году девятилетней девочкой на пепелище страшного пожара, укоторый ничтожил часть города Казани.

Пожар в Казани начался в доме купца Онучина. После пожара дочери купца Матроне явилась во сне Богородица и открыла ей, что под развалинами их дома находится ее чудотворный образ, зарытый в земле.

До сих пор остается тайной, как попала святыня под руины. Предполагают, что она была зарыта тайными исповедниками христианства еще при татарском владычестве.

Сначала на слова девочки не обратили внимания, но когда сон повторился трижды, начали рыть и на пепелище нашли икону удивительной красоты. Святой образ, несмотря на пожар, выглядел так, как будто только что был написан.

Образ торжественно перенесли в приходскую церковь Николы Тульского, настоятелем которой был тогда благочестивый иерей, будущий патриарх Московский и Всея Руси Гермоген.

Будущий святитель, который погиб от рук поляков за свою верность Православию и причисленный к лику святых, и составил подробное сказание о чудесах Казанской иконы Божией Матери.

То, что икона чудотворная, стало ясно сразу же, так как уже во время крестного хода зрение вернулось двум казанским слепым. Эти чудеса стали первыми в длинном списке случаев благодатной помощи.

На месте обретения иконы впоследствии был основан женский монастырь, где приняли монашеский постриг Матрона и ее мама.

Так что к моменту, когда в России настали сложные времена, икона Казанской Божией Матери была уже не просто известна, но и очень почитаема.

На рубеже 16-17 веков в России произошла вереница трагических обстоятельств и эта эпоха вошла в историю под названием Смутное время. Эта эпоха глубокого кризиса Московского государства, вызванного пресечением царской династии Рюриковичей.

Династический кризис вскоре перерос в национально-государственный. Единое русское государство распалось, появились многочисленные самозванцы. Повсеместные грабежи, разбой, воровство, повальное пьянство поразили страну.

По призыву Святейшего патриарха Гермогена русский народ встал на защиту родины. В нижегородское народное ополчение, которое возглавили князь Дмитрий Пожарский и Кузьма Минин, был прислан из Казани список чудотворной иконы Пресвятой Богородицы — Казанской.

Ополченцы, узнав о чудесах, совершенных от иконы, взяли ее с собою и постоянно молились перед нею, прося о помощи. Они освободили Китай-город 22 октября (4 ноября по новому стилю), а через два дня взяли и Кремль. На другой же день русские воины с крестным ходом пошли в Кремль с чудотворным образом в руках.

Как праздновать

В этот день все люди шли в церкви, где молились за свою родину, за своих близких и родных, чтобы в семьях был мир и покой.

После литургии все верующие отправлялись в крестный ход — с иконами в руках обходили вокруг городов и сел, деревушек, что символизировало защиту поселения от беды. На сегодняшний день ограничиваются ходом по главным улицам или просто вокруг церкви.

Молодым девушкам, ещё не нашедшим суженого, можно попытать счастья на Казанскую и приветить женихов. Согласно поверью, нужно подойти к берёзе, найти на дереве или возле него лист, с обеих сторон покрытый инеем, и посмотреться в него как в зеркало.

А ещё на Казанскую принято играть свадьбы. Согласно народным приметам, семья, созданная в этот день будет счастливой, а семейная жизнь – долгой.

В старину женщины считали, что в этот день Богородица помогает именно им. Существовало множество защитных обрядов, которыми пользовались женщины в этот день.

К примеру, березовый лист дарит красоту и бережет от старости. Для этого рано утром в праздник женщины шли в березовую рощу, где искали листочки, подернутые инеем. Сорвав листок, в него смотрелись, как в зеркало. Считалось, что после этого лицо очистится и помолодеет, и на протяжении всего следующего года женщина будет выглядеть красиво.

Праздник Казанской Божьей Матери: что нельзя делать

Праздник иконы Божьей матери не относится к двунадесятым церковным праздникам, поэтому работать не запрещается. Однако верующие, которые почитают этот святой образ, знают, что в этот день все же лучше пойти в церковь, помолиться, а не затевать срочные и важные дела или стирать и убирать. Считается даже, что тяжелая работа в этот день не дает весомых результатов.

Кроме того, в день почитания Казанской Божьей Матери не рекомендуют ссориться, плакать, грустить или жалеть о прошлом.

В этот праздник принято приглашать к столу гостей, друзей и близких, чтобы разделить с ними пищу в непринужденной, расслабленной обстановке. Благодаря этому люди наполняются радостью и добрым настроением.

Молитва

О, Пречистая Владычице Богородице, Царице небеси и земли, высшая ангел и архангел и всея твари честнейшая, чистая Дево Марие, миру Благая помощнице, и всем людем утверждение, и во всяких нуждах избавление! Ты еси заступница и предстательница наша, ты еси обидимым защищение, скорбящим радование, сирым прибежище, вдовам хранительнице, девам слава, плачущим веселие, больным посещение, немощным исцеление, грешным спасение. Помилуй нас, Мати Божия, и прошение наше исполни, вся бо суть возможна ходатайству Твоему: яко Тебе слава подобает ныне и присно и во веки веков. Аминь.

4 ноября. Празднование Казанской иконе Божией Матери

Аудио

Здравствуйте, дорогие телезрители! Сегодня, 4 ноября, в День народного единства, Православная Церковь совершает празднование Пресвятой Богородице в честь Ее иконы, именуемой Казанская.

Этот праздник установлен в благодарность за избавление Москвы и всей России от нашествия поляков в 1612 году. Конец ХVI и начало ХVII столетия известны в истории России как Смутное время. Страна подверглась нападению польских войск, которые глумились над православной верой, грабили и жгли храмы, города и села. Обманным путем им удалось овладеть Москвой. По призыву святейшего патриарха Ермогена русский народ встал на защиту Родины. В ополчение, которое возглавлял князь Димитрий Михайлович Пожарский, был прислан из Казани чудотворный образ Пресвятой Богородицы.

Зная, что бедствие попущено за грехи, весь народ и ополчение наложили на себя трехдневный пост и с молитвой обратились к Господу и Его Пречистой Матери за небесной помощью. Молитва была услышана. От находившегося в плену у поляков святителя Арсения (впоследствии епископа Суздальского) пришла весть, что ему в видении было открыто о перемене суда Божия на милость, по заступничеству Пресвятой Девы. Воодушевленные известием русские войска 22 октября 1612 года освободили Москву от польских захватчиков.

Празднование в честь Казанской иконы Пресвятой Богородицы установлено в 1649 году. И до наших дней эта икона особо почитается русским православным народом.

После освобождения столицы от врага князь Д.М. Пожарский поставил Казанскую икону Богородицы, спутницу и помощницу его в походах и битвах, сперва в своей приходской церкви Введения (на Лубянке), а потом, в 1636 году, во вновь построенный им Казанский собор, вблизи Красной площади.

Царь Михаил Федорович, узнав о чудесах, бывших от Казанской иконы Богородицы, повелел чествовать в Москве чудотворный образ Богоматери дважды в год: 8 июля, в день явления иконы в Казани, и 22 октября, в память освобождения Москвы от иноземных захватчиков (по старому стилю).

В 1649 году по указу царя Алексея Михайловича местный московский (и казанский) праздник в честь Казанской иконы Божией Матери делается общероссийским. Поводом к этому указу послужило рождение во время всенощной службы на 22 октября наследника, царевича Дмитрия Алексеевича. Это радостное для царя событие было приписано им милости Матери Божией, и с этого времени Алексей Михайлович начинает смотреть на московскую икону Казанской Богородицы не только как на избавительницу России от нашествия иноземцев, но и как на Покровительницу династии Романовых. Этот взгляд был усвоен и последующими царями из дома Романовых.

После основания в 1703 году Петербурга и перенесения сюда столицы России Казанская икона Божией Матери стала предметом благоговейного почитания и на берегах Невы. В самом начале XVIII столетия здесь появляется чтимый чудотворный образ Казанской Богородицы, находившийся впоследствии с 1811 года в Казанском соборе на Невском проспекте. В годины тяжелых испытаний русские люди прибегали к этому чудотворному образу, прося заступничества Царицы Небесной.

Известно, например, что князь М.И. Кутузов, вождь русской армии в Отечественную войну 1812 года, возложил образ Божией Матери на себя, вверяя себя Ее всесильному охранению и помощи. После разгрома армии Наполеона он все серебро, отнятое казаками от французов, принес в дар Казанскому собору, считая победу над врагом проявлением милости Царицы Небесной.

Постараемся и мы принести Божией Матери золото нашей пламенной любви и серебро горячей веры!

* * *

Дорогие братья и сестры, сегодня также совершается память святых:

равноап. Аверкия, еп. Иерапольского, чудотворца (около 167);

семи отроков, иже во Ефесе (около 250; 408–450);

мчч. Александра еп., Ираклия воина и жен Анны, Елисаветы, Феодотии и Гликерии (II–III);

сщмчч. Серафима, архиеп. Угличского, и с ним Владимира Соболева, Александра Андреева, Василия Богоявленского, Александра Лебедева пресвитеров и прмчч. Германа Полянского и Мины Шелаева (1937); сщмчч. Николая Богословского, Николая Ушакова пресвитеров и прмч. Григория Воробьева (1937); сщмч. Никодима, еп. Белгородского (обрéтение мощей, 2012);

совершается празднование Андрониковской и Якобштадтской (XVII) иконам Божией Матери.

Всех, кто носит имена святых, прославляемых Церковью сегодня, я сердечно и тепло поздравляю с тезоименитством и с Днем народного единства! Благожелаю вам от Господа мира душевного, здравия телесного и неоскудевающей помощи Божией по молитвам ваших небесных покровителей! Будьте Богом хранимы! Многая вам и благая лета!

Иеромонах Димитрий (Самойлов),
насельник Свято-Троицкой Александро-Невской лавры

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *