Да слава богу

church_hvoynaya

ДОРОГИЕ МОИ!

  • Обращаюсь к Вам.
  • Благочинный Хвойнинского округа, настоятель СТРОЯЩЕЙСЯ церкви во имя святой блаженной Ксении Петербургской, священник Михаил Абашкин.

  • Несколько слов скажу о приходе и вообще, как мы решили начать строительство нового храма:
  • Церковь преподобного Никандра Городноезерского в поселке Хвойная (основной храм) была построена в 2000 году. Клирик – один. Благочинный Хвойнинского округа, священник Михаил Абашкин.
    https://vk.com/michael_abashkin
    Поначалу прихожан у нового храма было немного, но в результате упорной, просветительской работы среди населения их число заметно увеличилось. Церковь наполнилась молодым поколением прихожан, которые привели под ее своды многих своих детишек. На службу по воскресными дням в храме собирается до ста человек, а малышей, воцерковленных, которые еженедельно соприкасаются с Таинствами исповеди и причастия, более тридцати (целый школьный класс))! Стоит отметить, что развитию духовной жизни жителей Хвойной способствует активная деятельность прихода.
    Группа В КОНТАКТЕ нашего прихода.
    https://vk.com/club20524879
    По благословению правящего архиерея — епископа Боровичского и Пестовского Ефрема (Барбинягра), было принято решение возвести на центральном кладбище поселка Церковь во имя святой блаженной Ксении Петербургской. В 2013 году, на день поселка, милостью и промыслом Божиим, на праздник, в наш поселок, прибыло три архиерея — митрополит Новгородский и Старорусский Лев (Церпицкий), наш Владыка — Ефрем (Барбинягра) и гостивший (на тот момент у Владыки Льва — архиепископ Александр, по-моему, из Баку); в тот торжественный день, в нашем поселке, три святителя совершили первую молитву. Представьте себе: сельский храм, все обычно и просто…, но вдруг — три архиерея с молением о начале строительства Божией Церкви! С одной стороны это всех, безусловно, порадовало, но с другой стороны, подумалось, что будет нам не легко… Стараемся, как можем. Собираем средства, но много ли возможет сельский приход своими собственными силами, без какой-либо финансовой поддержки со стороны?.. Но мы верим и надеемся, что Господь не оставит и устроит все.
  • А теперь, друзья, постараюсь быть лаконичным излагая свою сердечную боль и просьбу о возможной помощи.
  • Прежде всего, дорогие мои, простите, что вынужден просить, но ПРОШУ ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ на ВАЖНЕЙШЕЕ ОБСТОЯТЕЛЬСТВО: обращаясь к Вам, за помощью, прошу не для себя, а для Славы Божией, на строительство ХРАМА где будет прославляться Господь Бог!

  • Имена всех жертвователей вложивших свои посильные средства будут вписаны в храмовые синодики и поминаться до тех пор, пока храм стоит и в нем совершается служба!
  • Дорогие мои, задумайтесь только — нас с вами уже не будет, а молитва к Богу о прощении грехов наших и о спасении душ наших, и наших родных — будет «литься» к Престолу Божьему! Конечно, жертвуя на храм, мы вкладываем «в свое будущее». Кто с уверенностью может сказать, что это будущее так уж далеко от него…. Никто этого не знает: сегодня-завтра, через десятки лет?… А может это твое посильное пожертвование на строительство ЦЕРКВИ, сегодня, окажется той самой недостающей лептой определившей твою участь в вечной жизни….
  • Хочется попасть в рай, но духовно трудиться для спасения своей души, к сожалению, не всегда получается… не всегда есть время… и грехи копятся… А здесь, кто знает, может взглянет Бог на «наше милующее сердце», стремящееся к прославлению Бога на земле и спасет нашу душу для вечности?… По крайней мере, теплится хоть какая-то надежда…
  • Друзья, много можно писать, расписывать… но кто будет читать? Поэтому, коротко о главном.
  • В мае-июне 2017 года, милостью Божией, планируется начать строительные работы по церкви св. блаженной Ксении Петербургской.
  • На первом этапе, произведенные расчеты сводятся к сумме в 1.600.000 рублей. Выплаты по работе (май-июнь) необходимо закрыть до июля месяца. В кассе церковной, по сбору на строительство, сейчас 180.000 рублей.
  • Да, дорогие мои, сборы ведутся уже около четырех лет «а воз и ныне там»…. Очень тяжело на сердце от неустроенности. Очень мало перечислений (за два месяца — около 6 тысяч рублей). Как можно начать строительство?!
  • И в то же время, «просиживать» — нельзя! Работы будут начаты в озаглавленные сроки! С Божией помощью! Верю, что вместе осилим — спасая свои души .

«Любительский» макет строящейся церкви
Благотворительный билет на пожертвование в строительство храма

п.Хвойная, центральное кладбище
(так выглядит сегодня строящийся храм во имя св. блаженной Ксении Петербургской)

Один из листов проекта строящегося храма во имя святой блаженной Ксении Петербургской (общий вид)

Смета по строительству на первом этапе. Предварительные суммы озвученные исполнителем заказа, сегодня, 23 марта 2017 года, на встрече «сторон» для установления сроков по началу строительства объекта — церкви во имя святой блаженной Ксении Петербургской, п.Хвойная. По мере возможности, буду выкладывать фотоотчет о проделанной работе по строительству Церкви.
Святая, блаженная матушка Ксения, моли Бога о нас! Храни, Вас всех, Господь и Матерь Божия!
Номер счета карты СБЕРБАНК:
4817760083120331
Слава Богу за все!
И пусть, Господь и Божия Матерь,
будут невидимым покровом над всеми нами —
защищая от зла и раздоров, жестокосердия.
И даруют нам веру, любовь и радость жизни!
Спешите делать добро!
Мы очень нуждаемся в Вашей помощи!
+7(921) 026-67-79
священник Михаил Абашкин
Дорогие мои, внеся посильную жертву —
Вы «вкладываете свой кирпичик» в «свое жилище на Небе»
которое необходимо возвести «во Царствии Небесном» —
ради спасения своей души, чтобы было куда прийти!…
Добровольно дающего любит Бог
(2 Кор. 9:7)
Реквизиты:
АБАШКИН МИХАИЛ ВАЛЕРЬЕВИЧ
сч. № 408.178.1034.3860.330.222
НОВГОРОДСКОЕ ОТДЕЛЕНИЕ №8629 ПАО СБЕРБАНК
г. Великий Новгород
ИНН 770.708.3893
БИК 044.959.698
кор.сч.3010.1810.1000.00.000.698
карта оформлена на настоятеля строящейся церкви
во имя св. блж.Ксении Петербургской.
Средства с этой карты в полном объеме реализуются на строительство храма.
Спаси всех Бог!
С уважением и молитвой.
Благочинный Хвойнинского округа,
священник Михаил Абашкин.

Группа «Слава Богу за всё»

АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПЕРЕД ИКОНОЙ «В СКОРБЕХ И ПЕЧАЛЕХ УТЕШЕНИЕ» Кондак 1 Взбранней Воеводе Владычице нашей Богородице, даровавшей нам пречудную икону Свою «В скорбех и печалех Утешение», благодарственное приносим пение. Ты же, Пренепорочная, приими молитвы наша и от всяких бед заступи рабы Твоя, с верою и любовию вопиющия Ти: Радуйся, Владычице, в скорбех и печалех нас присно утешающая. Икос 1 Ангел множество и вся Небесная Воинства славят Тя непрестанно на небеси, Владычице, и мы, земнороднии, исполненнии радости духовныя, притекающе к цельбоносней иконе Твоей, из глубины сердца приносим Ти глаголы сия: Радуйся, Божие ко грешным благоволение. Радуйся, кающихся пред Господом Богом крепкое заступление. Радуйся, падшаго Адама воззвание. Радуйся, слез Евиных избавление. Радуйся, греховную отъемлющая скверну. Радуйся, бане, омывающая совесть. Радуйся, рождшая Избавителя, беззакония наша туне очищающаго. Радуйся, всечудное всех к Богу примирение. Радуйся, мосте, воистину преводяй нас от смерти к животу. Радуйся, мир от потопа греховнаго спасшая. Радуйся, лествице небесная, Еюже Господь к нам сниде. Радуйся, вина всех обожения. Радуйся, Владычице, в скорбех и печалех нас присно утешающая. Кондак 2 Видяще Тя на иконе Твоей святей, Богомати Пречистая, Богомладенца Христа на руках Твоих держащую и ликами святых окружаемую, умиляемся душами нашими и благоговейно с любовию покланяемся пречистаго лика Твоего изображению, зовуще Сыну Твоему Христу Богу: Аллилуиа. Икос 2 Разум небесный открывая, Богородице Дево, благоволила еси многими чудесы прославити икону Твою, в земном жребии Твоем, Святей Горе Афонстей, да вси ведуще таковое Твое о ней благоволение, песненно Тебе зовут: Радуйся, обуреваемых тихое пристанище. Радуйся, сумнящихся известное утверждение. Радуйся, едина Мати милосердия. Радуйся, скорая Помощнице сущим в бедах и напастех. Радуйся, скорбьми грехи наша очищающая. Радуйся, печалию наша немощи душевныя врачующая. Радуйся, суетныя радости мира сего презирати нас научающая. Радуйся, от мира к премирным ум наш возводящая. Радуйся, от любве земныя к небесней Божией любви нас привлекающая. Радуйся, в самых страданиях наших утешение и благодатную жизнь нам подающая. Радуйся, обетование благ вечных. Радуйся, Ходатаице вечныя радости. Радуйся, Владычице, в скорбех и печалех нас присно утешающая. Кондак 3 Силу Божественныя благодати даруеши, о, Богомати, всем с верою и любовию прибегающим ко всечестному покрову Твоему; и нас, недугующих телом и душею, Благая Владычице, свыше укрепи и посещения Твоего сподоби, да спасаемии Тобою, непрестанно вопием Богу: Аллилуиа. Икос 3 Имея любовь велию к людем, искупленным Кровию Сына Твоего и Бога, всем с верою и упованием прибегающим к Тебе милостивно подаеши руку помощи, Владычице, да вси единым сердцем и едиными усты приносят Ти пение сицевое: Радуйся, милости сокровище многоценное. Радуйся, отчаянных едина Надеждо. Радуйся, тела моего врачевание. Радуйся, души моея спасение. Радуйся, твердая крепосте немощных. Радуйся, изнемогающих Заступнице и укрепление. Радуйся, гнев Божий Твоим молением скоро утоляющая. Радуйся, страсти наша силою молитв Твоих укрощающая. Радуйся, слепых зрение, глухих слышание. Радуйся, хромых хождение, немых глаголание. Радуйся, болящих благонадежное посещение. Радуйся, яко Тобою по мере веры подаются благодатная исцеления всем немощствующим. Радуйся, Владычице, в скорбех и печалех нас присно утешающая. Кондак 4 Бурею многих бед одержимым нам помогаеши, Небесная Царице, с верою прибегающим к Тебе и покланяющимся цельбоносному образу Твоему, егоже милостиво явила еси нам во утешение, да прославляя милость Твою, нам ниспосланную, рожденному от Тебе Спасителю мира зовем: Аллилуиа. Икос 4 Слышавше братия скита Андреевскаго словеса отца своего духовнаго: «Да будет сия икона вам отрадою и утешением в скорбех и печалех», возрадовашеся зело о Твоем заступлении, Пресвятая Дево, и всю надежду на Тя возложивше, воспеша Ти тако: Радуйся, радость миру Христа Спасителя рождшая. Радуйся, мир от скорбей избавляющая. Радуйся, хуления и клеветы на Сына Твоего терпевшая. Радуйся, страданием Его спострадавшая. Радуйся, скорбных матерей утешение. Радуйся, чад их благодатное охранение. Радуйся, в бедах скорое нам заступление. Радуйся, заблуждших исправление. Радуйся, младенцев питание. Радуйся, юных наставление. Радуйся, Мати сиротствующих. Радуйся, вдов заступление. Радуйся, Владычице, в скорбех и печалех нас присно утешающая. Кондак 5 Боготечная звезда явися икона Твоя, Дево Богородице, сиянием многих чудес духовно просвещая и неоскудно источая благодатная исцеления всем верным, усердно к ней притекающим и смиренно вопиющим Богу: Аллилуиа. Икос 5 Видяще токи чудес, от святыя иконы Твоея источаемыя, Всеблагая, вси людие земли Вятския стекахуся к ней на поклонение и на Тя все упование свое в скорбех и печалех возлагающе, воспеша Ти сице: Радуйся, Мати рода христианскаго. Радуйся, усыновившая нас при Кресте Сына Твоего. Радуйся, Бога с человеки соединившая. Радуйся, верных Господеви сочетавшая. Радуйся, Агнице, рождшая Агнца, вземшаго грехи мира. Радуйся, чаше, черплющая нам радость от Источника безсмертия. Радуйся, Споручнице спасения грешных. Радуйся, Ввзыскание погибших. Радуйся, нечаянная грешных Радосте. Радуйся, падших востание. Радуйся, Целительнице всех немощей. Радуйся, утоление всякия печали. Радуйся, Владычице, в скорбех и печалех нас присно утешающая. Кондак 6 Проповедуют милости Твоя, Богородице, вси концы вселенныя, от святыя иконы Твоея «В скорбех и печалех Утешение» бываемыя: болящим бо здравие, слепым прозрение, скорбящим утешение подаеши и всем на всяком месте и на всякий час благодатную помощь являеши, вопиющим о Тебе Всемилостивому Богу: Аллилуиа. Икос 6 Возсияла еси многими лучами чудес икона Твоя, о, Богомати, и сими не токмо Гору Афонскую, но и множайшая места озарила еси, да научимся звати Тебе: Радуйся, приносящая к Сыну Твоему и Богу моления верных. Радуйся, и Сама у Престола Сына Твоего непрестанно молящаяся о нас. Радуйся, Предстательнице к Богу, мир от бед спасающая. Радуйся, Заступнице рода христианскаго, от Бога нам дарованная. Радуйся, древо благосеннолиственное, имже покрываются мнози. Радуйся, древо светлоплодовитое, имже питаются вернии. Радуйся, покрове миру, ширший облака. Радуйся, земле обетования, из неяже течет мед и млеко. Радуйся, светлый облаче, верныя непрестанно освещающий. Радуйся, столпе огненный, наставляяй избранныя к небесному наследию. Радуйся, ниво, растящая обилие щедрот. Радуйся, Подательнице всякия благости. Радуйся, Владычице, в скорбех и печалех нас присно утешающая. Кондак 7 Хотящи явити токи чудес от иконы Своея «В скорбех и печалех Утешение», услышала еси, Владычице, молитву болящаго раба Твоего Владимира и от немоты исцеление ему даровала еси, да здрав сый душею и телом, проповедует всем милости Твоя, ради тоя иконы явленныя. Темже и мы прославляюще Бога, благодеющаго чрез святый образ Твой, вопием Ему: Аллилуиа. Икос 7 Новое знамение милости Твоея явила еси, Царице Небесная, в чудеснем прославлении святыя иконы Твоея, к нейже с верою и любовию прибегающим и помощи от Тебе просящим всякий недуг и всякую язву душевную и телесную врачуеши. Сего ради вопием Ти: Радуйся, купель, в нейже вся скорби наша погружаются. Радуйся, чаше, Еюже радость и спасение восприемлем. Радуйся, каменю, напоивший жаждущия жизни. Радуйся, древо, услаждающее сланыя воды житейскаго моря. Радуйся, животворныя воды неистощимый источниче. Радуйся, бане, омывающая греховную скверну. Радуйся, скорбей наших услаждение. Радуйся, печалей наших утоление. Радуйся, болезней наших врачевание. Радуйся, бед избавление. Радуйся, демонов попрание. Радуйся, врагов посрамление. Радуйся, Владычице, в скорбех и печалех нас присно утешающая. Кондак 8 Странствие земное многоскорбное и многомятежное услаждаеши нам матерним твоим о нас попечением, Богородице: Ты бо, яко благая Одигитрия, наставляеши нас к тихому и благоотишному пристанищу и молиши Сына Твоего о прощении прегрешений наших, да непрестанно вопием Ему: Аллилуиа. Икос 8 Всем верным умилительно есть взирати на святую икону Твою, Всемилостивая Владычице, Ты бо еси всех скорбящих Утешительница и бедствующих Помощница. К Тебе убо прибегаем, Богомати, пред пречестною иконою Твоею припадающе: исполни радости и веселия скорбная сердца наша, да, получивше отраду и утешение, вопием Ти: Радуйся, Путеводительнице, к Небесному отечеству нас руководящая. Радуйся, Царице Неба и земли, врата райская нам отверзающая. Радуйся, Милостивая, нас милующая. Радуйся, Домостроительнице, житие наше добре устрояющая. Радуйся, руно орошенное, еже Гедеон предвиде. Радуйся, блаженное чрево, невместимаго всеми Бога вместившее. Радуйся, Неопалимая Купино. Радуйся, Нерушимая Стено. Радуйся, Живоносный Источниче. Радуйся, Цвете Неувядаемый. Радуйся, умягчение сердец злых. Радуйся, умиление благих. Радуйся, Владычице, в скорбех и печалех нас присно утешающая. Кондак 9 Всякия утоляеши болезни и скорби, во обстоянии сущим руку помощи простирающи, о, Всеблагая: призрела бо еси на раба Твоего Тимофея и исцеление ему даровала еси. Услади убо и наша скорби и печали, скорая Помощнице, и исцеление подаждь недугующим душам и телесем нашим, да вопием немолчно: Аллилуиа. Икос 9 Ветии многовещаннии недоумевают, киими словесы достойно восхвалити вся чудеса Твоя, Богородице, от святыя иконы Твоея бываемыя. Мы же, Твоя неисчетная благодеяния видяще, присно Тя ублажаем и хвалебно Тебе вопием: Радуйся, обрадовавшая надеянием на Тя всех христиан. Радуйся, Радосте и умирение миру. Радуйся, Подательнице Божественныя благости. Радуйся, Надеждо благ вечных. Радуйся, кораблю хотящих спастися. Радуйся, пристанище житейских плаваний. Радуйся, верная Хранительнице уповающих на Тя по Бозе. Радуйся, одеждо нагих дерзновения. Радуйся, Заступнице всех и утверждение. Радуйся, всех верных ограждение и священное прибежище. Радуйся, помоще верно молящихся Тебе. Радуйся, светлое благодати познание. Радуйся, Владычице, в скорбех и печалех нас присно утешающая. Кондак 10 Спасительное прибещиже в скорбех и бедах являешися всему роду человеческому, Мати Божия: Тя бо дарова Человеколюбец Господь погибающим в помощь, покров и утешение. Мы же, вечныя муки Твоим ходатайством избавитися уповающе, верно вопием Сыну Твоему и Богу нашему: Аллилуиа. Икос 10 Стена необоримая и источник чудес явися святая икона Твоя, Владычице, всем к Твоему покрову прибегающим. Темже и мы, припадающе пред образом Твоим, молим Тя: защити и сохрани нас невредимы от всех напастей и нестроений, с любовию взывающих Ти из глубины души: Радуйся, столпе девства. Радуйся, чистоты и целомудрия сосуде избранный. Радуйся, воинствующим на плоть целомудрием изрядное венчание. Радуйся, во иночестве благоскорбящим Подательнице вечнаго радования. Радуйся, пламень страстей изменяющая. Радуйся, мрак искушений прогоняющая. Радуйся, Наставнице целомудрия. Радуйся, чистоты ограждение. Радуйся, исправление человеков. Радуйся, Еюже от падения нашего востахом. Радуйся, твердое веры утверждение. Радуйся, приятное молитвы кадило. Радуйся, Владычице, в скорбех и печалех нас присно утешающая. Кондак 11 Пение сие наше не презри, Пресвятая Дево, егоже всеумиленно приносим Ти, раби Твои, яко всесильней Заступнице рода нашего, но помози нам, Всеблагая, покаянием очиститися от скверны греховныя и преуспети в чистем и богоугоднем житии, да воспоминая неисчетная чудотворения Твоя, вопием Подателю всех благ Богу: Аллилуиа. Икос 11 Светлыми лучами чудес пречестная икона Твоя, Владычице, немерцаемо сияет и весь мир благодатно озаряет, мрак греховный и уныние разгоняя. Не лиши, о, Всеблагая, Твоего заступления и нас, в житейском море треволнениями обуреваемых, обаче от сердца приносящих Ти благохваления сия: Радуйся, сильным Твоим заступлением от всех бед нас избавляющая. Радуйся, от труса и потопа нас защищающая. Радуйся, от глада душевнаго и телеснаго нас снабдевающая. Радуйся, огнь росою молитв Твоих угашающая. Радуйся, от смертнаго губительства нас спасающая. Радуйся, в бранех крепкая Помощнице. Радуйся, от нашествия иноплеменных нас ограждающая. Радуйся, от междоусобныя брани охраняющая. Радуйся, плавающих легкое по водам прехождение. Радуйся, путешествующих добрая Водительнице. Радуйся, пленных свобождение. Радуйся, от належащаго праведнаго прещения Божия скорое избавление. Радуйся, Владычице, в скорбех и печалех нас присно утешающая. Кондак 12 Благодать Божественную и милость испроси нам, Всемилостивая Владычице, у Сына Твоего и Бога, да, тою укрепляеми и направляеми, по пути сем многоскорбнем неуклонно шествовати возможем. Ты же, о, Богомати, от всякаго зла сохрани нас, под осенение иконы Твоея святыя прибегающих и со умилением о Тебе вопиющих: Аллилуиа. Икос 12 Поюще Твоя милости и чудеса, Богородительнице, бывшая в древния и настоящая времена, хвалим, славим и величаем Тя, честнейшую воистину Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, и, припадая к пречестному образу Твоему, умильно сей лобызаем, с трепетом и любовию воспевая Ти сице: Радуйся, непостыдное наше упование в животе и по преставлении нашем. Радуйся, уповающим на Тя мирен конец жития сего подающая. Радуйся, в день судный наша Надеждо и Защищение. Радуйся, Судии Праведнаго умоление. Радуйся, геенны вечныя избавление. Радуйся, Надеждо вечнаго спасения. Радуйся, ключу Царствия Христова. Радуйся, двере райская. Радуйся, мосте, к небесем преводяй. Радуйся, всех кающихся грешников прибежище и благая Заступнице. Радуйся, Ангелов радосте. Радуйся, всех праведных славо и утешение. Радуйся, Владычице, в скорбех и печалех нас присно утешающая. Кондак 13 О, Всепетая Мати Сладчайшаго Господа нашего Иисуса Христа! Услыши глас скорбящих раб Твоих и приими сие малое моление наше, от любящих сердец Тебе приносимое: избави нас от всяких бед, скорбей и напастей, недуги наша исцели, всяку злобу и вражду отжени от нас и причастниками жизни вечныя соделай о Тебе благодарно зовущих: Аллилуиа. (Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1) Молитва К кому возопию, Владычице? К кому прибегну в горести моей, аще не к Тебе, Царице Небесная? Кто плач мой и воздыхание мое приимет, аще не Ты, Пренепорочная, Надеждо христиан и Прибежище нам, грешным? Кто паче Тебе в напастех защитит? Услыши убо стенание мое и приклони ухо Твое ко мне, Владычице Мати Бога моего, и не презри мене, требующаго Твоея помощи, и не отрини мене, грешнаго. Вразуми и научи мя, Царице Небесная; не отступи от мене, раба Твоего, Владычице, за роптание мое, но буди мне Мати и Заступница. Вручаю себе милостивому покрову Твоему: приведи мя, грешнаго, к тихой и безмятежной жизни, да плачуся о гресех моих. К кому бо прибегну повинный аз, аще не к Тебе, упованию и прибежищу грешных, надеждою на неизреченную милость Твою и щедроты Твоя окриляемь? О, Владычице, Царице Небесная! Ты мне упование и прибежище, покров и заступление и помощь. Царице моя Преблагая и скорая Заступнице, покрый Твоим ходатайством моя прегрешения, защити мене от враг видимых и невидимых; умягчи сердца злых человек, возстающих на мя. О, Мати Господа моего Творца! Ты еси корень девства и неувядаемый цвет чистоты. О, Богородительнице! Ты подаждь ми помощь немощствующему плотскими страстьми и болезнующему сердцем, едино бо Твое и с Тобою Твоего Сына и Бога нашего имам заступление; и Твоим пречудным заступлением да избавлюся от всякия беды и напасти, о, Пренепорочная и Преславная Божия Мати Марие. Темже со упованием глаголю и вопию: радуйся, Благодатная, радуйся, Обрадованная, радуйся, Преблагословенная, Господь с Тобою! Аминь.

«Слава Богу за всё»

Как часто наша духовная жизнь представляет собой непрестанный список просьб у Бога, пусть даже самого высокого порядка, но в каком-то смысле с потребительским отношением! Мы как бы пытаемся соделать Бога своим должником и не замечаем, сколько милостей нам Господь уже оказал и что это мы – в неоплатном долгу перед Ним.

Святитель Игнатий (Брянчанинов), много писавший о молитвенном подвиге, среди различных видов умного делания выделяет именно благодарение: «Благодарение Богу составляет часть умного… делания и состоит в благодарении и славословии Бога за всё случающееся – и приятное, и скорбное». Даже ниспосланная от Бога скорбь, поскольку имеет в виду какую-то духовную пользу человека, заслуживает благодарения.

Это делание заповедано Самим Господом через апостола: «За все благодарите: ибо такова о вас воля Божия во Христе Иисусе» (1 Фес. 5: 18); «Будьте постоянны в молитве, бодрствуя в ней с благодарением» (Кол. 4: 2).

«Что значит благодарение? Это – славословие Бога за бесчисленные Его благодеяния, излитые на всё человечество и на каждого человека. Таким благодарением вводится в душу чудное спокойствие; вводится радость, несмотря на то, что отвсюду окружают скорби, вводится живая вера, по причине которой человек отвергает все заботы о себе, попирает страх человеческий и бесовский, повергает себя всецело на волю Божию».

Как поясняет святитель Игнатий, Господь «заповедал нам тщательно упражняться в благодарении Его, возделывать в себе чувство благодарности к Богу». Это должно быть именно чувство, особое внутреннее расположение души, созидаемое деланием благодарения. Именно это чувство – безропотной благодарности Богу за всё – есть превосходное приготовление к молитве, потому что учит нас относиться к Богу подобающим образом. Чувство благодарения оживляет саму молитву. Святитель напоминает слова Писания: «Радуйтесь всегда в Господе; и еще говорю: радуйтесь… Господь близко. Не заботьтесь ни о чем, но всегда в молитве и прошении с благодарением открывайте свои желания пред Богом; и мир Божий, который превыше всякого ума, соблюдет сердца ваши и помышления ваши во Христе Иисусе» (Флп. 4: 4–7).

Святитель Игнатий (Брянчанинов) Неблагодарность равносильна неверию. Неблагодарный не видит путей спасения, на которые возводит Господь человека. Ему кажется, что всё происходящее с ним бессмысленно и случайно. Напротив, от благодарения и славословия Бога, особенно в скорбях и страданиях, рождается живая вера, а от живой веры – тихое, но могущественное терпение о Христе. Где же ощутится Христос, там и Его утешение.

Святитель объясняет, что истинное благодарение рождается не из самодовольства, а из видения собственных немощей и видения милостей Божиих к падшему созданию. Благодарение Бога из довольства собственной жизнью, как это узнаем мы из притчи о мытаре и фарисее, может означать глубокое душевное тщеславие, ослепление временным комфортом. Собственно, сами болезни, попускаемые нам Богом, правильно могут быть понесены только при благодарении за них Бога. И благодарение Господа – единственное оружие, способное победить любую скорбь, любую горечь. «Чудно приходит к праведникам посреди их бедствий мысль благодарения Богу. Она исторгает сердца их из печали и мрака, возносит к Богу, в область света и утешения. Бог всегда спасает прибегающих к Нему с простотою и верою».

«Если сердце ваше не имеет благодарения, то принуждайте себя к благодарению; вместе с ним внидет в душу успокоение».

Но как быть, если в душе нет подобных благодарных чувств, если душу сковывают холод и бесчувствие? «Если сердце ваше не имеет благодарения, то принуждайте себя к благодарению; вместе с ним внидет в душу успокоение». Вот как святитель описывает подобное делание в «Аскетических опытах»: «Повторяемые слова “Слава Богу за всё” или “Да будет воля Божия” со всей удовлетворительностью действуют против очень сложной скорби. Странное дело! иногда от сильного действия скорби потеряется вся сила души; душа как бы оглохнет, утратит способность чувствовать что-либо: в это время начну вслух, насильно и машинально, одним языком, произносить: “Слава Богу”, и душа, услышав славословие Бога, на это славословие как бы начинает мало помалу оживать, потом ободрится, успокоится и утешится».

В одном из писем святитель Игнатий предлагает человеку, испытывающему сильные болезни и скорби, такой совет: «Пишу вам, потому что вы находитесь в болезненном состоянии. Знаю на опыте трудность этого положения. У тела отнимаются силы и способности; вместе отнимаются силы и способности у души; расстройство нервов сообщается духу, потому что душа связана с телом союзом непостижимым и теснейшим, по причине которого не могут не влиять друг на друга душа и тело. Присылаю вам духовный рецепт, которым советую вам употреблять предлагаемое лекарство по нескольку раз в день, особливо в минуты усиленных страданий и душевных, и телесных. Не замедлится при употреблении вынаружение силы и целительности… Уединясь, произносите неспешно, вслух самому себе, заключая ум в слова (так советует святой Иоанн Лествичник) следующее: “Слава Тебе, Боже наш, за посланную скорбь; достойное по делам моим приемлю: помяни мя во Царствии Твоем”… Начнете чувствовать, что успокоение входит в вашу душу и уничтожает терзавшее ее смущение и недоумение. Причина этому ясна: благодать и сила Божия заключается в славословии Бога, а не в красноречии и многословии. Славословие же и благодарение суть делания, преподанные нам Самим Богом, – отнюдь не вымысел человеческий. Апостол заповедует это делание от лица Божия (1 Фес. 5: 16)».

Воздавая Господу благодарение, христианин обретает бесценное сокровище – благодатную радость, которая наполняет его сердце и в свете которой совершенно иначе воспринимаются события жизни. Вместо уныния душу исполняет отрада, а вместо печали и огорчений – духовная радость и утешение.

«Помышления злые сквернят, губят человека – помышления святые освящают, животворят его»

«Будем возделывать невидимый подвиг благодарения Богу. Подвиг этот напомянет нам забытого нами Бога; подвиг этот откроет нам сокрывшееся от нас величие Бога, откроет неизреченные и неисчислимые благодеяния Его к человекам вообще и к каждому человеку в частности; подвиг этот насадит в нас живую веру в Бога; подвиг этот даст нам Бога, Которого нет у нас, Которого отняли у нас наша холодность к Нему, наше невнимание. Помышления злые сквернят, губят человека – помышления святые освящают, животворят его».

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *