Икона святой Марии

Содержание

Молитвы святым

Память: 1 / 14 апреля, в Неделю 5-ю Великого поста

Молодые годы провела в Александрии, утопая в разврате. Пристав к паломникам, едущим на поклонение святыням в Иерусалим, не была допущена в храм Воскресения Божественной силой. Покаявшись и горько оплакав свой грех, удалилась в пустыню, где пробыла одна в лишениях, посте и молитве почти 50 лет. Суровыми подвигами и покаянием прп. Мария совершенно искоренила в себе все греховные желания и сделала сердце свое чистым сосудом Святого Духа. Помощница в брани с блудом, наставница в целомудрии и воздержании, подательница покаянного чувства.

Тропарь преподобной Марии Египетской, глас 8

В тебе, мати, известно спасеся еже по образу, приимши бо крест, последовала еси Христу, и деющи учила еси презирати убо плоть, преходит бо, прилежати же о души, вещи безсмертней. Темже и со Ангелы срадуется, преподобная Марие, дух Твой.

Кондак преподобной Марии Египетской, глас 3

Блудами первее преисполнена всяческими, Христова невеста днесь покаянием явися, Ангельское жительство подражающи, демоны Креста оружием погубляет. Сего ради Царствия невеста явилася еси, Марие преславная.

Ин кондак, глас 8

Блудами первее преисполнена всяческими, Христова невеста днесь покаянием явися, ангельское жительство подражающи, демона креста оружием погубляет. Сего ради Царствия невеста явилася еси, Марие преславная.

Молитва первая преподобной Марии Египетской

О великая Христова угоднице, преподобная Марие! На Небеси Престолу Божию предстоящи, на земли же духом любве с нами пребыв ающи, имеющи дерзновение ко Господу, моли, спасти рабы Его, к тебе с любовию притекающии. Испроси нам у Великомилостиваго Владыки и Господа веры непорочное соблюдение, градов и весей наших утверждение, от глада и пагубы избавление, скорбящим – утешение, недугующим – исцеление, падшим – возстание, заблуждщим – укрепление, в делах благих преспеяние и благословение, сиротам и вдовицам -заступление и отшедшим от сего жития – вечное упокоение, всем же нам в день страшнаго Суда одесную страны общники быти и блаженный глас Судии мира услышати: приидите, благословеннии Отца Моего, наследуйте уготованное вам Царствие от сложения мира, и тамо пребывания во веки получити. Аминь.

Молитва вторая преподобной Марии Египетской

О великая Христова угодница, преподобная мати Марие! Услыши недостойную молитву нас, грешных (имена), избави нас, преподобная мати, от страстей, воюющих на души наша, от всякия печали и находящия напасти, от внезапныя смерти и от всякого зла, в час же разлучения души и тела отжени, святая угодница, всякую лукавую мысль и лукавые бесы, яко да приимет души наша с миром в место светло Христос, Господь Бог наш, яко от Него очищение грехов, и Той есть спасение душ наших, Ему же подобает всякая слава, честь и поклонение со Отцем и Святым Духом, во веки веков. Аминь.

Житийная и научно-историческая литература о преподобной Марии Египетской:

  • Житие Марии Египетской, бывшей блудницы, честно подвизавшейся в Иорданской пустыне – Patrologia graeca
  • Проповедь на неделю Марии Египетской – протоиерей Евгений Воронков

Читать другие молитвы раздела «Православный молитвослов»

© Миссионерско-апологетический проект «К Истине», 2004 – 2017

При использовании наших оригинальных материалов просим указывать ссылку:

Мария Египетская. Икона и краткая история земной жизни

Среди святых икон, глядящих на нас со стен православных храмов, есть одна, на которой невольно останавливается взгляд. На ней изображена фигура женщины. Её худое, измождённое тело закутано старым плащом. Смуглая, почти чёрная от загара кожа женщины опалена солнцем пустыни. В её руках крест, сделанный из сухих стеблей тростника. Это величайшая христианская святая, ставшая символом покаяния, ― преподобная Мария Египетская. Икона передаёт нам её строгие, аскетические черты.

Греховная жизнь молодой Марии

О жизни и подвигах преподобной поведал миру святой старец Зосима. Волею Божьей он повстречал её в глубине пустыни, куда и сам отправился, чтобы вдали от мира провести Великую четыредесятницу в посте и молитве. Там, на выжженной солнцем земле, ему была явлена святая Мария Египетская. Икона преподобной часто изображает эту встречу. Ему она исповедалась, рассказав удивительную историю своей жизни.

Родилась она в конце V века в Египте. Но уж так получилось, что в юности своей Мария была далека от беспрекословного соблюдения заповедей Божьих. Более того, необузданные страсти и отсутствие умных и благочестивых наставников превратили молодую девушку в сосуд греха. Ей было всего двенадцать лет, когда она, покинув родительский дом в Александрии, оказалась предоставленной самой себе в мире, полном порока и соблазнов. И пагубные последствия не заставили себя ждать.

Очень скоро Мария предалась необузданному разврату. Цель её жизни свелась к тому, чтобы соблазнить и вовлечь в пагубный грех как можно больше мужчин. По её собственным признаниям, она никогда не брала с них денег. Напротив, на жизнь Мария зарабатывала честным трудом. Разврат не был её источником дохода ― он был смыслом её жизни. Так продолжалось 17 лет.

Переломный момент в жизни Марии

Но вот однажды произошло событие, в корне изменившее весь образ жизни молодой грешницы. Приближался праздник Воздвижение Святого Креста, и из Египта в Иерусалим отправлялось большое количество паломников. Путь их лежал по морю. Мария в числе прочих поднялась на корабль, но не для того, чтобы поклониться в святой земле Животворящему Древу, а чтобы во время долгого морского пути всласть предаться распутству с изнывающими от скуки мужчинами. Так она и оказалась в святом городе.

В храме Мария смешалась с толпой и вместе с другими паломниками стала продвигаться к святыне, как вдруг неведомая сила преградила ей путь и отбросила назад. Грешница пыталась повторить попытку, но каждый раз происходило то же самое. Наконец поняв, что это Божественная сила за грехи не пускает её в храм, Мария исполнилась глубочайшего раскаяния, била себя руками в грудь и в слезах молила о прощении перед иконой Богородицы, которую увидела перед собой. Молитва её была услышана, и Пресвятая Богородица указала девушке путь к её спасению: Мария должна была перейти на другой берег Иордана и удалиться в пустыню для покаяния и познания Бога.

Жизнь в пустыне

С этого времени Мария умерла для мира. Удалившись в пустыню, она вела тяжелейшую аскетическую жизнь. Так, из прежней распутницы родилась преподобная Мария Египетская. Икона обычно представляет её именно в годы лишений и тягот отшельнической жизни. Взятый с собой ничтожный запас хлеба скоро кончился, и святая питалась кореньями и тем, что удавалось найти в иссушённой солнцем пустыне. Её одежда со временем истлела на ней, и она оставалась нагой. Мария терпела муки от зноя и от холода. Так прошло сорок семь лет.

Однажды в пустыне она встретила старого монаха, на время удалившегося от мира для молитв и поста. Это был иеромонах, то есть служитель, имеющий сан священника. Прикрыв наготу, Мария исповедалась ему, рассказав историю своего падения и покаяния. Этот монах и был тем самым Зосимой, поведавшим миру о её жизни. Через годы и он сам будет причислен к святым.

Зосима рассказывал братии своего монастыря о прозорливости святой Марии, о её способности видеть будущее. Годы, проведённые в покаянной молитве, преобразили не только душу, но и тело. Мария Египетская, икона которой представляет её идущей по воде, приобрела свойства, близкие тем, что имела плоть воскресшего Христа. Она действительно могла идти по воде и во время молитвы на локоть поднималась над землёй.

Причащение Святых Даров

Зосима по просьбе Марии встретился с ней через год, принеся с собой преждеосвящённые Святые Дары и причастил её. Это единственный раз, когда вкусила Тела и Крови Господней святая Мария Египетская. Икона, фото которой перед вами, изображает как раз этот момент. Расставаясь, она просила прийти к ней в пустыню через пять лет.

Святой Зосима исполнил её просьбу, но, придя, обрёл лишь её бездыханное тело. Он хотел предать земле её останки, но твёрдый и каменистый грунт пустыни не поддавался его старческим рукам. Тогда Господь явил чудо ― на помощь святому пришёл лев. Дикий зверь лапами выкопал могилу, куда и опустили мощи праведницы. Ещё одна икона Марии Египетской (фото сделано именно с неё) завершает статью. Это и есть эпизод оплакивания и погребения святой.

Беспредельность Божьего милосердия

Милосердие Господне всеобъемлюще. Нет такого греха, который бы превзошёл Его любовь к людям. Недаром Господа величают Добрым Пастырем. Ни одна заблудшая овца не окажется брошенной на погибель.

Отец Небесный сделает всё для её обращения на путь истинный. Важно лишь желание очиститься и глубокое покаяние. Христианство являет множество таких примеров. Наиболее яркие среди них ― Мария Магдалина, Благоразумный разбойник и, конечно, Мария Египетская, икона, молитва, и житие которой указали многим путь из тьмы греха к свету праведности.

В чем помогает молитва марии египетской

Память ей 14 апреля

и в Неделю (воскресенье) 5-ю Великого поста.

Преподобная Мария родилась в Египте. На двенадцатом году жизни она бежала из родительского дома в город Александрию, где предалась безудержному и ненасытному любодеянию и заслужила крайней распущенностью своей жизни позорную известность. Так продолжалось 17 лет, и казалось, что всякая надежда на спасение грешницы потеряна. Но Господь не отвратил от нее Свое милосердие.

К этому времени вся одежда на Марии истлела, но старец покрыл ее своим плащом. Подвижница поведала ему всю свою жизнь, попросив никому о ней не рассказывать и прийти к ней через год на Великий Четверг со Святыми Дарами, чтобы она могла причаститься. На следующий год, исполняя просьбу Марии, старец Зосима взял Св. Дары и отправился к Иордану. На другом берегу он увидел Марию, которая, подойдя к реке, осенила воду крестным знамением и спокойно пошла по ней. С благоговейным трепетом смотрел старец на идущую по воде святую. Выйдя на берег, Мария преклонилась перед старцем и попросила его благословения. Потом выслушала «Верую» и «Отче наш», причастилась Христовых Тайн и произнесла: «Ныне отпущаеши рабу Твою по глаголу Твоему с миром!» Потом попросила Зосиму исполнить последнюю ее просьбу: прийти через год на то место, где он встретил ее впервые. Через год старец вновь отправился на то место, где спасалась Мария, но нашел ее там уже почившей. Она лежала на земле, сложив руки, как на молитве, и обратив лицо на Восток. Рядом с ней на песке было начертано: «Отец Зосима, погреби тело смиренной Марии, умершей 1 апреля. Верни прах праху». Со слезами и молитвами старец предал земле великую подвижницу и возвратился в обитель, где поведал инокам и игумену все, что услышал от преп. Марии.

«О жизни православных святых,

иконах и праздниках»

(согласно Церковному преданию).

Составитель О.А. Попова.

Молитвы святой преподобной Марии Египетской

О великая Христова угодница, преподобная мати Марие! Услыши недостойную молитву нас, грешных (имена), избави нас, преподобная мати, от страстей, воюющих на души наша, от всякия печали и находяшия напасти, от внезапныя смерти и от всякаго зла, в час же разлучения души от тела отжени, святая угодница, всякую лукавую мысль и лукавые бесы, яко да приимет души наша с миром в место светло Христос Господь Бог наш, яко от Него очищение грехов, и Той есть спасение душ наших, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со Отцем и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков.

О великая Христова угоднице преподобная Марие! На Небеси Престолу Божию предстоящи, на земли же духом любве с нами пребывающи, имеющи дерзновение ко Господу, моли спасти рабы Его, к тебе с любовию притекающыя. Испроси нам у Великомилостиваго Владыки и Господа веры непорочное соблюдение, градов и весей наших утверждение, от глада и пагубы избавление, скорбящым утешение, недугующым — исцеление, падшим — возстание, заблуждшым — укрепление, в делах благих преспеяние и благословение, сиротам и вдовицам — заступление и отшедшим от сего жития — вечное упокоение, всем же нам в день Страшного Суда одесную страны общники быти и блаженный глас Судии Моего услышати: приидите, благословеннии Отца Моего, наследуйте уготованное вам Царствие от сложения мира, и тамо пребывания во веки получити. Аминь.

О великая Христова угодница, преподобная мати Марие! Услыши недостойную молитву нас, грешных. Образ покаяния нам дадеся, Марие, твоим бо теплым умилением возврати побеждение, Заступницу стяжавши Богородицу Марию, с Неюже о нас помолися.

О, преподобная мати Марие, призывающих тя тёплая молитвиннице, изнемогающих в брани укрепляющая, унывающих скоро ободряющая. В бедах и скорбех помощнице нам благодатная, страждущих целительнице скорая и чудная, яко твоим пособием сокрушаются козни вражия. Преподобная мати Марие, чудо Божия милосердия, от Господа всех благих нам подательнице, молися Ему о рабе Божием тяжкоболящем младенце (имя младенца). Аминь.

В тебе, мати, известно спасеся еже по образу: приимши бо крест последовала еси Христу, и дающи учила еси презирати убо плоть, преходит бо: прилежати же о душе, вещи безсмертней: темже и со Ангелы срадуется, преподобная Марие, дух твой.

Блудами первее преисполнена всяческими Христова невеста днесь покаянием явися, ангельское жительство подражающи демоны Креста оружием погубляет. Сего ради Царствия невеста явилася еси, Марие преславная.

Тексты молитв найдены в Интернете.

Молитва преподобной Марии Египетской

Молитва преподобной Марии Египетской

День памяти 12/25 марта, 1/14 апреля, 4/17 апреля

Родившись в Египте, Мария в юном возрасте покинула свою семью и отправилась в Александрию, где провела 17 лет, предаваясь греху любодеяния. При этом, утоляя свою плотскую похоть, женщина не брала ни с кого денег – свой скромный достаток обеспечивала она прядением шерсти.

Однажды ее внимание привлекли толпы народа, отправлявшегося на корабле в Иерусалим на праздник Воздвижения Святого Креста. Движимая блудными помыслами, Мария села на этот корабль и прибыла в Иеру салим, проводя все время до праздника в греховных делах. Когда же она во время праздничного богослужения попыталась войти в храм, неведомая сила воспрепятствовала ей и отбросила от входа. Тогда Мария осознала, что тяжкие грехи не дают ей подойти к Животворящему Древу, и она, разрыдавшись, в раскаянии стала просить о помощи Пресвятую Богородицу. И молитва ее была услышана – когда блудница вновь попыталась войти в храм, ничто не мешало ей.

В стремлении получить прощение, Мария, следуя повелению Небесного Гласа, отправилась за Иордан, в пустыню. Страдая от жажды, голода, холода и зноя, искушаемая блудными помыслами, провела она много лет в пустыне и, получив от Господа прощение, там же и скончалась.

Преподобная Мария Египетская

Святой Марии Египетской молятся о защите от греха любодеяния и благословении верности и целомудрия.

О великая Христова угоднице преподобная Марие! На Небеси Престолу Божию предстоящи, на земли же духом любве с нами пребывающи, имеющи дерзновение ко Господу, моли спасти рабы Его, к тебе с любовию притекающыя. Испроси нам у Великомилостиваго Владыки и Господа веры непорочное соблюдение, градов и весей наших утверждение, от глада и пагубы избавление, скорбящым утешение, недугующым – исцеление, падшим – возстание, заблуждшым – укрепление, в делах благих преспеяние и благословение, сиротам и вдовицам – заступление и отшедшим от сего жития – вечное упокоение, всем же нам в день Страшного Суда одесную страны общники быти и блаженный глас Судии Моего услышати: приидите, благословеннии Отца Моего, наследуйте уготованное вам Царствие от сложения мира, и тамо пребывания во веки получити. Аминь.

Считается, что это с мужчинами такие проблемы чаще, а я вот на себе испытала, что такое искушение страстью – врагу не пожелаю. И понимала ведь, что мужа своего люблю и что мысли такие меня в какую-то блудницу превращают, а ничего с собой поделать не получалось – день и ночь в голове у меня тот, другой, был. И такие мечты о нем, что признаться стыдно. Хорошо, что остатки разума я сохранила и поняла, что это происки нечистого и только молитвой ему противостоять можно. Молилась о спасении святой Марии Египетской и, как и она, к Богородице взывала. И слава Богу, оставили меня дурные мысли, не стыдно мужу любимому в глаза смотреть. А ведь страшно подумать, что могло бы случиться…

Похожие главы из других книг

Житие преподобной Марии, подвизавшейся в мужском образе под именем Марина, и отца ее преподобного Евгения

Житие преподобной Марии, подвизавшейся в мужском образе под именем Марина, и отца ее преподобного Евгения В Вифинии жил один благочестивый человек по имени Евгений. Жена его также была богобоязненна и имела страх божий в сердце своем. У них была единственная дочь —

Житие преподобной матери нашей Марии Египетской

Житие преподобной матери нашей Марии Египетской «Блюсти царскую тайну хорошо, а открывать и проповедовать дела Божии славно» (Тов.12:7), — так сказал архангел Рафаил Товиту, когда совершилось дивное исцеление его слепоты. Действительно, не хранить царской тайны страшно и

Поучение 3-е. Память преп. Марии Египетской (Должно слушаться гласа благодати, зовущей ко спасению)

Поучение 3-е. Память преп. Марии Египетской (Должно слушаться гласа благодати, зовущей ко спасению) I. Ныне празднуется память святой подвижницы Марии Египетской. Я надеюсь, нет ни одного из вас, братия, кто бы не знал жития сей дивной, и грехами и покаянием, жены. Нельзя

Житие преподобной Марии, подвизавшейся в мужском образе под именем Марина, и отца ее преподобного Евгения В Вифинии жил один благочестивый человек по имени Евгений. Жена его также была богобоязненна и имела страх божий в сердце своем. У них была единственная дочь —

Житие преподобной матери нашей Марии Египетской «Блюсти царскую тайну хорошо, а открывать и проповедовать дела Божии славно» (Тов.12:7), — так сказал архангел Рафаил Товиту, когда совершилось дивное исцеление его слепоты. Действительно, не хранить царской тайны страшно и

Неделя 5-я Великого поста. Преподобной Марии Египетской

Неделя 5-я Великого поста. Преподобной Марии Египетской Во имя Отца и Сына и Святого Духа.Мы вспоминаем сегодня святую Марию Египетскую; и от нее мы можем научиться многому, что нам нужно. Она была всем известной грешницей, предметом искушения и соблазна для всех. Как она

Канон преподобной Марии Египетской

Канон преподобной Марии Египетской Преподобная Мария, прозванная Египетской, жила в середине V и в начале VI столетия. Ёе молодость не предвещала ничего хорошего. Марии исполнилось лишь двенадцать лет, когда она ушла из своего дома в городе Александрии. Будучи свободной от

Житие преподобной Марии Египетской Часть 2

Житие преподобной Марии Египетской Часть 2 Родилась я в Египте и ещё при жизни родителей, двенадцати лет отроду, покинула их и ушла в Александрию. Там лишилась я своего целомудрия и предалась безудержному и ненасытному любодеянию. Более семнадцати лет невозбранно

Акафист преподобной Марии Египетской

Акафист преподобной Марии Египетской Кондак 1 Избранной Богом от падшаго рода, подвигом тяжким стяжавшей велию славу на небеси, мы, земнороднии, смиренно взываем ти, святая Марие, моли за нас Господа Бога, да исхитит нас из рова страстей похвальная ти воспевающих: Радуйся,

Тропарь и молитвы преподобной Марии Египетской

Тропарь и молитвы преподобной Марии Египетской Тропарь, глас 8 В тебе, мати, известно спасеся еже по образу: приимши бо крест, последовала еси Христу, и деющи учила еси презирати убо плоть, преходит бо, прилежати же о душе, вещи безсмертней: темже и со Ангелы срадуется,

Откуда появились мощи преп. Марии Египетской, когда, где и кем они были обретены?

Откуда появились мощи преп. Марии Египетской, когда, где и кем они были обретены? священник Афанасий ГумеровНедоумение, о котором Вы пишете, преодолеть легко, если внимательно прочесть полное житие преподобной Марии: «Пришедши в монастырь он , ничего не скрывая,

Житие преподобной матери нашей Марии Египетской «Блюсти царскую тайну хорошо, а открывать и проповедовать дела Божии славно», – так сказал архангел Рафаил Товиту, когда совершилось дивное исцеление его слепоты. Действительно, не хранить царской тайны страшно и

Преподобной Марии Египетской

Преподобной Марии Египетской 1 (14) апреляО, великая Христова угоднице, преподобная Марие!На Небеси престолу Божию предстоящи, на земли же духом любве с нами пребывающи, имеющи дерзновение ко Господу, моли спасти рабы Его, к тебе с любовию притекающиыя. Испроси нам у

10 Подражай святой Марии Египетской в покаянии и самоисправлении

10 Подражай святой Марии Египетской в покаянии и самоисправлении Нынешнее воскресенье посвящается памяти преподобной матери нашей Марии Египетской, и мы уже восхваляли ее вместе с Церковию на всенощной в пениях и песнях духовных и помолились ей о помощи нам в трудном

Память преподобной Марии Египетской

Память преподобной Марии Египетской Сегодняшний воскресный день, который мы начинаем по обычаю праздновать с вечера, посвящен преподобной Марии Египетской. В Православной Церкви этой святой воздается особенная честь, ее память бывает несколько раз в году. Только

Неделя 5–я Великого поста. Преподобной Марии Египетской

Неделя 5–я Великого поста. Преподобной Марии Египетской Сатане недостаточно растлить, главное – не допустить покаяния. Старец Зосима причащает прп. Марию Египетскую. Сретенский монастырь.В пятое воскресенье Великого Поста, посвященное преподобной Марии Египетской,

Православный Церковный календарь

Служба новомученицам Евдокии, Дарии, Дарии и Марии Пузинским

Текст утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви
28 декабря 2017 года (журнал № 131)

Ме́сяца а́вгуста в 5-й день и ме́сяца ма́я в 23-й день
Новому́чениц Евдоки́и, Да́рии, Да́рии и Мари́и Пу́зинских

НА МА́ЛЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 1:

Ди́вен Бог во святы́х Свои́х,/ в ро́дех христиа́нских чудоде́йствуяй/ и но́выя избра́нники Своя́ явля́яй./ Зрим бо уго́дниц Бо́жиих:/ новому́чениц Евдоки́ю, Да́рию, ину́ю Да́рию и Мари́ю,/ за Христа́ пострада́вших/ и дерзнове́ние к Нему́ иму́щих// испроси́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Венча́лися есте́ неувяда́емыми венцы́/ от руки́ Вседержи́теля Бо́га,/ му́ченицы всехва́льныя,/ зло́бу врага́ терпе́нием и моли́твою победи́вшия./ Сего́ ра́ди усе́рдно вас мо́лим:/ помози́те нам по́двигом до́брым подвиза́тися// и ве́ру правосла́вную соблюсти́.

Живу́щия по сме́рти, му́ченицы прехва́льныя,/ посеща́ете всех, притека́ющих к моще́м ва́шим,/ от лю́тых страсте́й и бед избавля́ете,/ исцеле́ния же моли́твами ва́шими подае́те/ и спаса́ете от де́монскаго нахожде́ния,/ прося́ща Бо́га дарова́ти прегреше́ний проще́ние// чту́щим святу́ю па́мять ва́шу.

А́гницы слове́сныя/ лю́тым му́кам пре́даны, Боже́ственною благода́тию укрепи́стеся;/ те́мже, мучи́телей преще́ния му́жественне посрами́вша,// в Черто́г Жениха́ Христа́ внидо́сте, всесла́вныя.

Сла́ва, глас 6:

Днесь наста́ ве́лие торжество́/ в земли́ Нижегоро́дстей/ и во всей Це́ркви Ру́сстей,/ прославля́ются бо му́ченицы добропобе́дныя,/ житие́м чи́стым Бо́гу угоди́вшия./ Ны́не же, Христу́ предстоя́ща,/ мо́лятся о нас приле́жно,// любо́вию соверша́ющих све́тлое их торжество́.

И ны́не, предпра́зднства, или́ Богоро́дичен.

На стихо́вне стихи́ры, глас 7:

Лик новособра́нный:/ добропобе́дных Евдоки́ю, Да́рию, Да́рию и Мари́ю,/ му́чениц Госпо́дних,/ любо́вию Христо́вою связу́емых,/ пе́сньми восхва́лим, мучениколю́бцев собра́ние,/ с ве́рою к ним взыва́юще:/ от вся́кия изба́вите нас беды́ и ну́жды,/ всечестны́я страда́лицы,// и моли́теся о спасе́нии душ на́ших.

Стих: Ди́вен Бог во святы́х Свои́х,// Бог Изра́илев.

Всехва́льныя му́ченицы,/ Це́ркве но́вое утвержде́ние,/ ве́рных похвало́, безбо́жных посрамле́ние,/ словеса́ Спа́сова де́лом соверши́вшия/ и многоразли́чными страда́нии Ца́рство Бо́жие восхи́тившия,// моли́теся о спасе́нии душ на́ших.

Стих: Святы́м, и́же суть на земли́ Его́,// удиви́ Госпо́дь вся хоте́ния Своя́ в них.

По́двигу дре́вних отце́в поревнова́вша/ и преподо́бным ма́терем в ве́ре подража́вша,/ Христа́ ра́ди подвиза́стеся тве́рдо,/ И́же, укрепи́ немощно́е ва́ше естество́/ и обогати́в дарова́нии Ду́ха,/ призва́ к му́ченическому по́двигу// во спасе́ние душ ва́ших.

Сла́ва, глас 8:

Всевы́шний Влады́ко,/ в Тро́ице сла́вимый и покланя́емый,/ уще́дри ны мольба́ми му́чениц,/ обагре́нии кро́вными украси́вшихся,/ пред мучи́тели дерзнове́нно Тя испове́давших,/ Еди́наго И́стиннаго Бо́га всех,// И́же вчера́ и днесь То́йже, и во ве́ки.

И ны́не, предпра́зднства, или́ Богоро́дичен.

Тропа́рь пи́сан на вели́цей вече́рни.

НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

Блаже́н муж: 1-й антифо́н. На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 8, глас 8:

О, пресла́внаго чудесе́!/ Днесь новому́ченицы прославля́ются/ и пре́лести мрак разгоня́ется,/ ве́ра христиа́нская возвыша́ется/ и коле́блется нече́стие,/ ра́дуются ве́рнии и пра́здник составля́ют,/ вопию́ще Христу́ Бо́гу:// му́чеников похвала́ и побе́да Ты еси́, Всеси́льне.

Ве́лий еси́, Го́споди, и чу́дна дела́ Твоя́!/ Род ве́рных ны́не торжеству́ет:/ новоявле́нныя страстоте́рпицы Евдоки́я, Да́рия, Да́рия и Мари́я,/ я́же немощны́ми телесы́,/ си́лою же Всемогу́щаго Бо́га укрепля́емы,/ кре́пце му́ки претерпе́ша./ Те́мже о них Тебе́ вопие́м:// страда́льцев похвала́ и побе́да Ты еси́, Всеси́льне.

Глас 6:

От ю́ности за́поведем Бо́жиим внима́ла еси́,/ чистоту́ духо́вную усе́рдно храня́щи,/ и путь юро́дства избра́ла еси́, блаже́нная ма́ти Евдоки́е,/ в годи́ну же лю́тую, я́ко наста́вница му́драя, мно́гия ду́ши к Бо́гу обрати́ла еси́./ Ны́не, на Небесе́х в ра́дости непреста́нной пребыва́ющи,// воспева́еши воскре́сшаго Христа́.

Просла́вим днесь други́нь ве́рных,/ приснопа́мятную Да́рию,/ ве́лию подви́жницу, ду́хом ко Го́споду пламене́вшую,/ и другу́ю Да́рию,/ моли́тву Иису́сову непреста́нно твори́вшую/ и псалмы́ по вся дни воспева́вшую,/ и Мари́ю смире́нную,/ смерть безстра́шно прие́мшую./ Сия́ четы́ри, же́нским немощны́м естество́м/ полки́ де́монския му́жески на земли́ победи́вша,/ то́чат исцеле́ний струи́// и укрепля́ют сердца́ ве́рных.

Сла́ва, глас 5:

Все мирско́е отложи́вша пристра́стие,/ благу́ю же часть избра́вша,/ ма́тери на́ша Евдоки́е, Да́рие, Да́рие и Мари́е,/ в воздержа́нии и моли́твах,/ бде́нии и поще́нии усе́рдно подвиза́лися есте́/ и сосу́ди чи́стии Свята́го Ду́ха яви́лися есте́./ Те́мже, неизрече́нных чуде́с дар от Бо́га прие́мша,/ моли́теся неосла́бно ко Го́споду/ мир дарова́ти земли́ Ру́сстей// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

И ны́не, предпра́зднства, или́ Догма́тик.

Вход. Проки́мен дне. И чте́ния три преподобному́ченическая.

На лити́и стихи́ра хра́ма, и святы́х, глас 6:

Все отложи́вша жите́йское томле́ние/ и сла́дость теку́щую презре́вша,/ Крест взя́сте, я́ко и́го Боже́ственное,/ и Христу́ после́довасте,/ и к Небе́сному поко́ю чу́дно всели́стеся./ О подви́жницы и страда́лицы блаже́нныя,/ за Христа́ тридне́вная избие́ния и смерть претерпе́вшия,/ прииди́те посреде́ нас неви́димо,/ предначина́юща торжество́ и пе́ние,/ и сподобля́юща даро́в невеще́ственных// ваш пра́здник соверша́ющих святоле́пно.

Сла́ва, глас 4:

Кто изглаго́лет по́двиги и страда́ния ва́ша,/ ма́тери блаже́нныя Евдоки́е, Да́рие, Да́рие и Мари́е?/ Кто по достоя́нию восхва́лит по́стничество ва́ше и ску́дное житие́:/ моли́твы непреста́нныя и удруче́ние те́ла,/ страсте́м противле́ние и всено́щное стоя́ние,/ и́миже себе́ ко испове́данию ве́ры Христо́вы предугото́вили есте́?/ Сего́ ра́ди венцы́ побе́дныя от Спа́са восприе́мша,/ моли́теся приле́жно// о ве́рою чту́щих святу́ю па́мять ва́шу.

И ны́не, предпра́зднства, или́ Богоро́дичен.

На стихо́вне стихи́ры, глас 4:

Днесь, ве́рнии, стецы́теся/ и о́бщее торжество́ соста́вите:/ но́выя бо яви́шася му́ченицы,/ дще́ри преподо́бнаго Серафи́ма нарече́нныя,/ оби́тель Диве́евскую и доны́не незри́мо посеща́ющия// и моля́щияся о спасе́нии душ на́ших.

Стих: Ди́вен Бог во святы́х Свои́х,// Бог Изра́илев.

Ве́ры правосла́вныя и́стинныя храни́тельницы/ и уста́ва церко́внаго усе́рдныя блюсти́тельницы,/ ве́лий глад послуша́ния ра́ди терпя́ща,/ в телесе́х ва́ших Христа́ просла́вили есте́,/ му́ченицы Евдоки́е, Да́рие, Да́рие и Мари́е,/ же́стоко бо мучи́тели у́ды ва́ша сокруши́ша,/ вы же избие́ния до́блественно претерпе́вша,/ Бо́га да́же до сме́рти испове́дали есте́.// Того́ моли́те о спасе́нии душ на́ших.

Стих: В це́рквах благослови́те Бо́га,// Го́спода от исто́чник Изра́илевых.

С пострада́вшими Христа́ ра́ди,/ на Небесе́х предстоя́щи,/ му́ченице Евдоки́е сла́вная,/ в со́нном виде́нии скорбя́щей деви́це глаго́лала еси́:/ плач свой преложи́ на ра́дость,/ моли́тву Иису́сову в молча́нии твори́ непреста́нно,/ аз бо посреде́ Иерусали́ма Го́рняго// молю́ся о спасе́нии душ ва́ших.

Сла́ва, глас 1:

Живу́ща по сме́рти, прехва́льныя,/ посеща́ете вся, притека́ющия к моще́м ва́шим,/ и от лю́тых страсте́й всегда́ покрыва́ете,/ и от бед избавля́ете,/ источа́ете же исцеле́ния/ и спаса́ете от де́монскаго нахожде́ния,/ прося́ща Бо́га дарова́ти прегреше́ний проще́ние// чту́щим святу́ю па́мять ва́шу.

И ны́не, предпра́зднства, или́ Богоро́дичен.

Тропа́рь, глас 4:

Ца́рствия ра́ди Небе́снаго/ мир и вся я́же в ми́ре оста́вили есте́,/ тесноту́ соверше́ннаго послуша́ния возлюби́вша,/ ди́вныя подви́жницы и Христа́ ра́ди му́ченицы/ в годи́ну лю́тых испыта́ний в земли́ Нижегоро́дстей процве́тшия,/ блаже́нныя ма́тери на́ша Евдоки́е, Да́рие, Да́рие и Мари́е,// моли́теся о спасе́нии душ на́ших.

НА У́ТРЕНИ

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 4:

От младе́нства Христу́ себе́ обручи́вши, му́ченице Евдоки́е,/ посто́м, бде́нием и непреста́нною моли́твою/ дар прозре́ния и разсужде́ния духо́внаго стяжа́ла еси́,/ те́мже и по кончи́не твое́й по́мощь и утеше́ние подае́ши// всем, чту́щим честна́я страда́ния твоя́.

Сла́ва, и ны́не, предпра́зднства, или́ Богоро́дичен, глас то́йже:

Благода́рственно воспева́ти от се́рдца/ и приле́жно проси́ти Твоя́ ми́лости, Влады́чице,/ раби́ Твои́ собра́шася, зову́ще и глаго́люще:/ Пресвята́я Де́во,/ предвари́ и изба́ви нас от враг ви́димых и неви́димых и вся́каго преще́ния,// Ты бо еси́ на́ше заступле́ние.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 4:

По́двигом жития́ своего́ му́ченицы Евдоки́я, Да́рия, Да́рия и Мари́я/ на лю́тую смерть себе́ предугото́виша/ и, тридне́вная избие́ния Христа́ ра́ди претерпе́вша,/ на пого́сте убие́ны бы́ша./ На ме́сте же их погребе́ния мно́гая зна́мения яви́шася,// да утвердя́тся сердца́ в ве́ре Правосла́вней.

Сла́ва, и ны́не, предпра́зднства, или́ Богоро́дичен, глас то́йже:

Прииди́те, лю́дие,/ ублажи́м Засту́пницу Усе́рдную ро́да христиа́нскаго,/ се бо предстои́т Престо́лу Царя́ Сла́вы/ и со слеза́ми мо́лит о земне́м уде́ле Свое́м./ С Не́юже вку́пе и собо́ри святы́х новому́ченников вопию́т немо́лчно:// Влады́ко Христе́, спаси́ зе́млю Ру́сскую.

Велича́ние:

Велича́ем вас,/ святы́я му́ченицы Евдоки́е, Да́рие, Да́рие и Мари́е,/ и чтим честна́я страда́ния ва́ша,/ я́же за Христа́// претерпе́ли есте́.

Псало́м избра́нный:

Бог нам прибе́жище и си́ла:

По полиеле́и седа́лен, глас 8:

Удиви́шася му́жеству ва́шему, страда́лицы,/ ли́цы а́нгельстии и правосла́вных собо́ри:/ ка́ко в телеси́ немощне́м же́нстем стра́ждущия,/ безпло́тныя враги́ си́лою Ду́ха победи́сте?/ Те́мже благода́рственно о вас воспева́ют вси Пресвяту́ю Тро́ицу,// яви́вшую в после́дняя ле́та му́ченицы, дре́вним равноче́стныя.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Живу́щим, Госпоже́, рабо́м Твои́м в земно́й юдо́ли сей бу́ди Уте́шительница,/ отходя́щим от ми́ра сего́ — Покрови́тельница/ и стоя́щим на Суди́щи стра́шнем Засту́пница яви́ся,// избавля́ющи осужде́ния Твои́м всемо́щным предста́тельством.

Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Ди́вен Бог во святы́х Свои́х,// Бог Изра́илев. Стих: В це́рквах благослови́те Бо́га, Го́спода от исто́чник Изра́илевых. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Ма́рка, зача́ло 21.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Днесь па́мять му́чениц/ Евдоки́и, Да́рии, ины́я Да́рии и Мари́и соверша́юще,/ досто́йно сих да ублажи́м./ Ты́я бо вои́стину, обнища́вша ду́хом, обогати́шася,/ кро́тки бы́вша, зе́млю кро́тких насле́доваша,/ пла́кавша, уте́шишася,/ алка́вша пра́вды, насы́тишася,/ ми́ловавша, поми́лованы бы́ша,/ чи́сты бы́вша се́рдцем, Бо́га, я́коже мо́щно, узре́ша,/ миротвори́вша, Боже́ственнаго сподо́бишася сыноположе́ния,/ гони́мы же и му́чимы пра́вды ра́ди,/ на Небесе́х ны́не веселя́тся и ра́дуются,/ и приле́жно мо́лятся Го́сподеви// поми́ловатися ду́шам на́шим.

Кано́н, глас 8.

Песнь 1

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́/ чудотворя́й иногда́/ Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в/ и раздели́в мо́ре,/ Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́,// песнь Бо́гови воспева́юща.

Духо́вный лик соста́вльше, ве́рнии,/ сла́вныя страстоте́рпицы, я́ко свети́льники Це́ркве, озаря́ющия сердца́, пе́сньми почти́м,/ ве́рою и любо́вию па́мять их соверша́юще.

Восхва́лим днесь четвери́цу сла́вную:/ блаже́нную Евдоки́ю, Да́рию, ину́ю Да́рию и Мари́ю,/ подо́бниц дре́вним му́чеником по́двиги и страда́нии.

В ле́та, в ня́же огнь любве́ ко Христу́ уга́сл есть,/ яви́стеся, му́ченицы до́блия./ Моли́теся, да огнь Боже́ственныя любве́/ согре́ет охладева́ющая сердца́ на́ша.

Богоро́дичен: Пресвята́я Богоро́дице Де́во,/ Ты да́ры духо́вными от Пресвяты́я Тро́ицы па́че всех челове́к преиспо́лнена еси́;/ те́мже, благода́тию Твое́ю укрепля́еми,/ умиле́нным се́рдцем ми́лости Твоя́ прославля́ем.

Песнь 3

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га, Верхотво́рче, Го́споди,/ и Це́ркве Зижди́телю,/ Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й,/ жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние,// Еди́не Человеколю́бче.

Ди́вна есть, Христе́, держа́ва кре́пости Твоея́!/ Се бо ны́нешний немощству́яй род Кресто́м Твои́м вооружи́ся/ и си́лою Твое́ю си́льнаго зло́бою дре́вняго врага́ победи́.

Воспои́м вси Евдоки́ю ве́рную,/ от младе́нства крест взе́мшую, подви́г юро́дства подъе́мшую, му́дрость же духо́вную стяжа́вшую/ и путе́м а́нгельскаго жития́ еди́ному Жениху́ Небе́сному уневе́стившуюся.

Кро́тки и незло́бивы бы́вша во всем житии́ ва́шем,/ послуша́нию во́льно навы́кли есте́, му́ченицы Да́рие, ина́я Да́рие и Мари́е,/ сего́ ра́ди на Небесе́х обрели́ есте́ поко́й./ Моли́те Бо́га о душа́х на́ших.

Богоро́дичен: Жизнь ро́ждшая, Де́во Всенепоро́чная,/ се́рдца моего́ стру́пы исцели́,/ хода́тайствы Твои́ми, я́же к Сы́ну Твоему́, Богоблаже́нная.

Конда́к и и́кос предпра́зднства.

Седа́лен святы́м, глас 8:

От трудо́в земны́х и страда́ний многови́дных/ крыла́ми ве́ры во оби́тели Небе́сныя возлете́ли есте́, ма́тери богоблаже́нныя,/ иде́же Престо́лу Вседержи́теля предстои́те./ Того́ о нас моли́те/ прегреше́ний оставле́ние дарова́ти и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, предпра́зднства, или́ Богоро́дичен, глас то́йже:

Милосе́рдия су́щи исто́чник,/ не лиши́ нас ми́лости Твоея́, Богоро́дице,/ но с му́ченицами, в земли́ на́шей просия́вшими, Го́спода моли́/ свободи́ти нас от рабо́ты вра́жия/ и утверди́ти во благоче́стии и чистоте́.

Песнь 4

Ирмо́с: Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ Ты моя́ и си́ла,/ Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование,/ не оста́вль не́дра О́тча/ и на́шу нищету́ посети́в./ Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти:// си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Во дни и нощи́ моли́твы творя́ща,/ ни сна очи́ма, ни ве́ждома свои́ма дрема́ния не дава́ли есте́ отню́д,/ хлад и глад во́льно претерпева́юща, му́ченицы сла́вныя./ Научи́те нас моли́тися приле́жно.

Ра́дующася, терпе́ли есте́ клеветы́ и поноше́ния от челове́к/ и разли́чная стреля́ния вра́жия Христа́ ра́ди, Жениха́ Своего́,/ да любы́ Бо́жия в ми́ре сем гре́шнем возсия́ет.

Помы́сливши немощну́ю Евдоки́ю оста́вити,/ деви́ца ю́ная в со́нном виде́нии сподо́бися зре́ти преподо́бнаго Серафи́ма,/ и́же Евдоки́ю и служа́щих ей нарече́ дще́рьми свои́ми.

Богоро́дичен: Ико́ною И́верскою не то́чию Афо́н просвеща́ется,/ но и ини́и гра́ди и ве́си освяща́ются/ и, чуде́сную по́мощь прие́млюще,/ исто́чник утеше́ния в ней обрета́ют и вопию́т:/ ра́дуйся, Блага́я Врата́рнице, две́ри ра́йския ве́рным отверза́ющая.

Песнь 5

Ирмо́с: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго,/ но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х// пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Му́ченице Евдоки́е пресла́вная,/ доны́не просвеща́еши ду́ши челове́ческия Све́том благода́ти, тебе́ да́нныя,/ те́мже и нас, любо́вию соверша́ющих всепра́зднственную па́мять твою́,/ от бед и напа́стей изба́ви.

Жениха́ вре́меннаго не восхоте́вши зре́ти, му́ченице Да́рие,/ избие́ние от сро́дник претерпе́ла еси́/ и да́же до сме́рти еди́ному Го́споду дух горя́щий возноси́ла еси́.

В се́рдце свое́м хра́мину благоуха́нну сотво́рши,/ и ты, му́ченице Да́рие,/ о́браз и́стиннаго смире́ния и соверше́ннаго терпе́ния нам яви́ла еси́.

С вяти́тель Никола́й трикра́ты яви́ся ти, му́ченице Мари́е сла́вная,/ на по́двиг стра́нничества пе́рвее благословля́я,/ по́слежде блаже́нней Евдоки́и послужи́ти повелева́я.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Присноде́во, злата́я кади́льнице,/ в ню́же вложи́ся Небе́сный фимиа́м — Христо́с,/ облагоуха́яй притека́ющих к Тебе́, Богоро́дице.

Песнь 6

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду/ и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́,/ я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися/ и живо́т мой а́ду прибли́жися,/ и молю́ся, я́ко Ио́на:// от тли, Бо́же, возведи́ мя.

Четверочи́сленный страстоте́рпиц лик/ нам возсия́ от земли́ Нижегоро́дския,/ я́ко зве́зды на тве́рди церко́вней,/ ве́рныя просвеща́яй и пре́лести тьму разгоня́яй.

Боле́зней неисце́льных терпе́нием тве́рдым/ пе́рвее победи́ла еси́ страсте́й воста́ния,/ последи́, пострада́вши крепча́йше,/ низложи́ла еси́ злочести́вых держа́ву, Евдоки́е му́ченице.

Да восхва́лятся ны́не с Евдоки́ею Да́рия, ина́я Да́рия и Мари́я сла́вныя,/ послуша́нием и терпе́нием тве́рдым просия́вшия,/ Христо́ва виногра́да ро́зги добропло́дныя.

Богоро́дичен: Помо́щницу си́льну ве́дуще Тя, Всеблага́я,/ моле́ние Тебе́ прино́сим от всея́ души́:/ вонми́ и услы́ши ны, Влады́чице,/ и изба́ви вся́каго гне́ва и преще́ния Бо́жия рабы́ Твоя́.

Конда́к, глас 6:

Житие́м пра́ведным/ к досто́йному прия́тию му́ченичества себе́ угото́виша,/ тридне́вная избие́ния и смерть претерпе́ли есте́,/ неве́сты Христо́вы преди́вныя,/ блаже́нныя Евдоки́е, Да́рие, ина́я Да́рие и Мари́е./ Ны́не, мно́гими чудесы́ и исцеле́нии просия́вша,/ моли́теся приле́жно,// да спасе́т Госпо́дь ду́ши на́ша.

И́кос:

Прииди́те, мона́шествующих сосло́вие,/ прииди́те, ве́ры правосла́вныя рачи́телие,/ прииди́те, празднолю́бцы, всяк во́зраст,/ пе́сньми духо́вными похва́лим моли́твенницы на́ша:/ по́стников похвалу́, печа́льных утеше́ние,/ неду́гующих посеще́ние/ и су́щим в беда́х ско́рое вспоможе́ние,/ точа́щих всем исцеле́ния оби́льно/ и вся́кое проше́ние исполня́ющих./ И́мже ве́рно возопие́м:/ моли́теся приле́жно,// да спасе́т Госпо́дь ду́ши на́ша.

Песнь 7

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:// отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Вои́стину побежде́н бысть ва́ми враг,/ зе́млю и мо́ре хваля́йся низпрове́ргнути,/ тверде́йшим адама́нта терпе́нием попра́сте того́,/ Христа́ в себе́ иму́ща, непобеди́мыя,/ Его́же воспева́ли есте́:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Беззако́ния лю́тая творя́ще,/ подви́жниц Христо́вых безбо́жницы тща́хуся уби́ти,/ ико́ны же святы́я нога́ми попира́ху,/ оба́че от И́верския ико́ны Бо́жия Ма́тере свет возсия́ неизрече́нный всем ве́рным, пою́щим:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Тридне́вная избие́ния, поруга́ния, и злохуле́ния/ претерпе́ли есте́ му́жественне, страстоте́рпицы,/ си́ми бо, я́ко зла́то, искуси́ вас Госпо́дь/ и, я́ко всесожже́ние ту́чно, прия́т./ Ему́же и воспева́ли есте́:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Бо́га Отца́ Дщи яви́лася еси́, Мари́е,/ Сы́на же Ма́ти, Присноде́во,/ Неве́ста же Ду́ха Свята́го, Пречи́стая,/ селе́ние Светонача́льныя Тро́ицы,/ всего́ Божества́ храм одушевле́н.

Песнь 8

Ирмо́с: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучи́тель/ богочести́вым неи́стовно разжже́,/ си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев,/ Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспо́йте,// лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Согла́сно, ве́рнии, му́чениц Мари́ю, Да́рию, ину́ю Да́рию с блаже́нною Евдоки́ею воспои́м,/ я́ко низложи́тельниц врага́ и неве́ст Христо́вых, пою́щих:/ вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Святы́я Та́йны Христо́вы в день кончи́ны сподо́билися есте́ прия́ти от руку́ иере́я Васи́лия/ и та́ко, от Го́спода укрепля́емы, му́жески на смерть потекли́ есте́, пою́ща:/ вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Свы́ше назира́юща на соверша́ющих па́мять ва́шу, венцено́сицы сла́вныя,/ хода́тайствуйте у Всевы́шняго Даропода́теля/ вре́менная и ве́чная блага́я нам, зову́щим:/ вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Богоро́дичен: Я́же Еди́на Невмести́маго прие́мши/ и ро́ждши Бо́га Сло́ва воплоще́на,/ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Песнь 9

Ирмо́с: Ужасе́ся о сем Не́бо,/ и земли́ удиви́шася концы́,/ я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски/ и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с./ Тем Тя, Богоро́дицу,// А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Влеко́мы на заколе́ние, мучи́телей вопроша́ху страстоте́рпицы:/ Христа́ испове́дахом Бо́га и тем лжу ва́шу обличи́хом,/ за ко́е беззако́ние без суда́ хо́щете нас уби́ти?/ Оба́че ны́не сла́вныя му́ченицы во сла́ве Небе́сней сия́ют.

Днесь земля́ Нижегоро́дская ва́шу па́мять пра́зднует:/ вы бо яви́стеся столпи́ и боже́ственная забра́ла, и утвержде́ние,/ моли́твенницы и засту́пницы на́ша, богоблаже́нныя.

Триипоста́сный Бо́же наш,/ но́вых му́чениц Твои́х прие́мый по́двиги и пресла́вно увенча́вый их,/ тех предста́тельством спаси́ ра́бы Твоя́/ и сподо́би ны ве́чно Твою́ держа́ву сла́вити.

Богоро́дичен: Приведи́, Де́во, к Сы́ну Твоему́ но́вых му́чениц лик четверочи́сленный/ и с ни́ми помоли́ся,/ я́ко да, несвети́маго огня́ изба́вльшеся,/ сподо́бимся Ца́рствия Небе́снаго.

Свети́лен:

Приими́, Го́споди, но́выя му́ченицы,/ Евдоки́ю блаже́нную, Да́рию, ину́ю Да́рию и Мари́ю,/ я́ко же́ртву соверше́нную, я́ко благово́нный фимиа́м, я́ко ми́ро многоце́нное,/ освяща́ющее и просвеща́ющее ду́ши на́ша.

Сла́ва, и ны́не, предпра́зднства, или́ Богоро́дичен:

Воспои́м днесь хвалы́ Пресвяте́й Мари́и Де́ве,/ плоть взаимода́вшей Еди́ному от Святы́я Тро́ицы, от Нея́ челове́ком ро́ждшемуся./ Сего́ ра́ди велича́ем Ю́, я́ко Ма́терь Све́та и Богоро́дицу.

На хвали́тех стихи́ры, глас 6:

Прииди́те, мучениколю́бцы вси,/ воспои́м новому́чениц Христо́вых,/ Евдоки́ю, Да́рию, ину́ю Да́рию и Мари́ю,/ сия́ бо яви́шася в после́дняя времена́,/ сла́ва и похвала́ Це́ркве Ру́сския,/ те́плыя предста́тельницы на́ша,/ немощству́ющих вра́чеве изря́дныя,/ скорбя́щих утеше́ние,// я́же мо́лятся, о е́же спасти́ся нам.

Прииди́те, безпло́тных ли́цы,/ во пло́ти су́щим, спра́зднуйте нам/ в честне́й па́мяти страстоте́рпиц:/ сия́ бо, телеса́ нося́ща,/ я́ко безпло́тныя, Христа́ ра́ди подвиза́шася/ и лю́тых мук не убоя́шася./ С ними́же моли́теся,// о е́же спасти́ся нам.

Прииди́те, ве́рных мно́жества,/ восхва́лим но́выя му́ченицы и а́гницы слове́сныя,/ я́же от богобо́рных власте́й му́жески му́ки претерпе́вша,/ те́плыя моли́твенницы пред Го́сподем яви́шася./ Ны́не нас подвиза́ют к сла́ве и хвале́нию Бо́га,/ укре́пльшаго их немощно́е естество́/ и обогати́вшаго дарова́нии Ду́ха,// во спасе́ние душ на́ших.

Сла́ва, глас 8:

Ра́дуйся, пресла́вная Нижегоро́дская земле́,/ лику́й, о Бо́зе торжеству́ющи,/ тебе́ бо даде́ся многоце́нное сокро́вище,/ лик четверочи́сленный новому́чениц, обогати́вших тя,/ Евдоки́и, Да́рии, ины́я Да́рии и Мари́и,/ я́же, предстоя́ща Престо́лу Влады́чню,/ мо́лятся дарова́ти ми́рови мир// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

И ны́не, предпра́зднства, или́ Богоро́дичен:

Влады́чице, приими́ моли́твы раб Твои́х/ и изба́ви нас// от вся́кия ну́жды и печа́ли.

НА ЛИТУРГИ́И

Блаже́нны от кано́на предпра́зднства, песнь 3-я, и святы́х, песнь 6-я. Проки́мен, глас 4: Ди́вен Бог во святы́х Свои́х,// Бог Изра́илев. Стих: В це́рквах благослови́те Бо́га, Го́спода от исто́чник Изра́илевых. Апо́стол к Кори́нфяном, зача́ло 181. Аллилу́ия, глас 4: Терпя́ потерпе́х Го́спода, и внят ми и услы́ша моли́тву мою́. Ева́нгелие от Ма́рка, зача́ло 21. Прича́стен: Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Го́споде:

Моли́тва

О, ди́вныя подви́жницы и засту́пницы на́ша, му́ченицы Евдоки́е, Да́рие, Да́рие и Мари́е, дре́вних му́ченик подража́тельницы и́стинныя, в тесноте́ послуша́ния без разсужде́ния, бде́ниих многотру́дных и посте́ изнури́тельнем пожи́вшия! Ны́не к вам прибега́ем и, к моще́м ва́шим припа́дающе, мо́лимся: о страстоте́рпицы святы́я, незло́бивыя а́гницы, свое́ю кро́вию Христа́ ра́ди обагре́нныя и жесто́кими преда́тели ве́ры тридне́вно му́чимыя и закла́нныя! О прозорли́вицы, мно́гия ду́ши от поги́бели ве́чныя исхи́тившия и о страда́ниих пре́жде кончи́ны от Го́спода извеще́нныя! О цели́тельницы и чудотво́рицы не то́кмо в земли́ Нижегоро́дстей, но и по всей земли́ Ру́сстей прославля́емыя! Не оста́вите нас во гресе́х и беззако́ниих поги́бнути, но помози́те в покая́нии и́стиннем житие́ на́ше сконча́ти и досто́йными яви́тися сла́вити Святу́ю Тро́ицу, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *