Кирилл и Мария

Страница 2 из 4

Праведная Мария вместе с мужем дала обещание, если родится мальчик, принести его в церковь и отдать Благодетелю всех Богу.

3 мая 1314 года боярину Кириллу и жене его Марии Бог дал сына. В сороковой день по рождении родители принесли младенца в церковь, чтобы совершить над ним крещение. Благоговейный иерей по имени Михаил нарек имя младенцу Варфоломей и, благословив дитя и его родителей, сказал: «Не скорбите о нем, но, напротив, радуйтесь и веселитесь, ибо будет ребенок сосуд избранный Бога, обитель и слуга Святой Троицы».

Мария стала замечать в младенце нечто необыкновенное: когда матери случалось насыщаться мясной пищей, младенец не брал сосцов ее. То же повторялось по средам и пятницам. Мария стала еще строже соблюдать пост и совсем оставила мясную пищу.

Когда Варфоломею исполнилось семь лет, родители отдали его учиться грамоте. Вместе с Варфоломеем учились и два брата его: старший — Стефан и младший — Петр. Братья учились успешно, а Варфоломей далеко отставал от них. Учитель наказывал его, родители уговаривали. Однажды Варфоломей был послан отцом в поле искать лошадей. В поле он увидел незнакомого святолепного старца и сказал ему, что желает научиться грамоте. Старец сотворил прилежную молитву, затем вынул из кармана небольшой ковчежец и подал Варфоломею частицу просфоры, после вкушения которой отрок получил способность к учению. По просьбе Варфоломея «чудный старец» посетил его дом и благословил родителей, Кирилла и Марию. С этого времени Варфоломей без затруднения стал читать книги и понимать все написанное в них.

Отрок под руководством своих родителей возрастал годами, исполнялся разумом и добродетелью. Сердце его горело любовью к Богу, он находил высшее наслаждение в молитвенной беседе с Богом, поэтому он постоянно посещал храм Божий.

Но не в Ростовской земле суждено было Промыслом Божиим воссиять сему благодатному светильнику, а среди дремучих лесов Радонежских. Когда Варфоломею было около пятнадцати лет, родители его из Ростовского княжества переселились в Московское, в город Радонеж.

Согласно благочестивому обычаю принимать иночество под старость, Кирилл и Мария в конце своей жизни приняли сначала иноческий постриг, а потом и схиму в Хотьковском Покровском монастыре, который располагался в трех верстах от Радонежа и был в то время одновременно мужским и женским. Утружденные болезнями, скорбями и старостью, схимники в 1337 году с миром отошли ко Господу.

Перед своей блаженной кончиной они благословили Варфоломея на иноческий подвиг иконами Божией Матери Одигитрии и святителя Николая Чудотворца.

Отдавая последний долг сыновней любви, Варфоломей неотлучно провел в Хотьковском монастыре сорок дней, поминая новопреставленных родителей и раздавая милостыню нищим. Затем, предоставив наследство, оставшееся после родителей, младшему брату Петру, поспешил на подвиги в удаленное от жилищ человеческих пустынное место и, подражая древним подвижникам, построил здесь себе келию и часовню. Здесь Варфоломей был пострижен в монашество с именем Сергий и прославился как основатель Свято-Троицкой Лавры.

Мощи преподобных схимонаха Кирилла и схимонахини Марии неизменно находились в Покровском соборе, даже после его многочисленных реконструкций и постройки нового храма на месте древнего. Около мощей читали неусыпаемую Псалтирь и служили панихиды.

В трудное для русского народа и святой Церкви время не раз проявлялось ходатайство пред Богом за своих земных собратий преподобного Сергия Радонежского и его родителей — схимонаха Кирилла и схимонахини Марии.

Православная церковь отмечает дни памяти Кирилла и Марии Радонежских 11 октября, 31 января, 19 июля. Эти угодники пример святости и уважения к христианской вере. Супружеская пара дала жизнь Сергею Радонежскому, создателю Свято-Троицкого монастыря.

Житие Кирилла и Марии Радонежских

Вблизи города Ростова располагалось поместье семейства Радонежских. Кирилл находился на службе у дворян, имел приличное состояние, но не гнушался любого труда.

Супруги были религиозными, справедливыми и истинно верующими людьми, не признавали распущенности и роскоши. Всегда давали милостыню нищим и приветствовали странников в собственном доме.

В семье уже был один сын Стефан, когда Мария забеременела вторым ребенком. Когда женщина была на церковной службе, малыш еще в утробе громко крикнул и удивил всех присутствующих. После этого случая она стала контролировать свое душевное состояние, чтобы выносить ребенка избранника Святого духа. Мария придерживалась поста:

  • не кушала мясные и рыбные продукты;
  • не употребляла молоко;
  • питалась овощами, хлебом и пила воду.

Молилась Господу о сохранении ребенка. Родители решили, если будет мальчик, то посвятят его жизнь церкви и Господу. Это означало, выполнить Божью волю, о которой они уже имели представление.

Родился мальчик, которого через сорок дней принесли окрестить в храм. Священник понял, что это особенный ребенок и дал ему имя Варфоломей. День крещения был праздником святого Варфоломея, имя значит «Сын утешения», и мальчику предначертано свершить великое и благое дело в жизни.

Мать с самого начала стала замечать странности у ребенка. Если она кушала мясо, то малыш отказывался от материнского молока, а в среду и пятницу не кушал совсем. Выдержанный еще утробе матери к постам он и при жизни требовал этого.

Подрастая, сын по-прежнему не ел в положенные дни. Мать боялась, что это повлияет на его здоровье и уговаривала не проявлять суровость в питании. Но он настоял на своем, Мария не стала возражать.

Постоянные набеги монгол и татар привели семью к бедности. Мария и Кирилл покинули Ростов и поселились в селе Радонеж под Москвой. Согласно традициям тех времен Кириллу причиталось имение, но он не мог состоять на службе у дворян из-за преклонного возраста. Это обязательство взял на себя старший сын Стефан, у которого уже была семья.

Младший Петр также обзавелся семьей. Только Варфоломей продолжал свой духовный путь. Когда ему исполнилось двадцать лет, он просил родителей благословить на отшельничество. Они не препятствовали, но уговорили повременить до их кончины, им бы пришлось нелегко без поддержки. Сын подчинился родительской воле.

На Руси в те времена было нормальным явлением принять иночество на старости лет. Так делали дворяне, простой люд. Поэтому Кирилл и Мария решили стать иноками, а затем приняли схиму в Хотьковской обители. Прожили она там недолго и скончались. Перед смертью дали благословение сыну на иночество. Дети предали тела земле под сенью Покровской обители.

Краткая История Покровского монастыря

О начале обители нет данных, но она создана приблизительно в четырнадцатом столетии. В начале это был не монастырь, а церковный приход, в котором доживали старцы и старицы, что в те времена было нормальным. Обитель была общая для мужчин и женщин. Подтверждает этот факт свидетельство того, что мать и отец Сергея Радонежского жили в монастыре вместе до смерти.

В Покровской обители имеются сведения о том, что молебны Сергию Радонежскому и его родителям помогли людям при повальном море чумы и холеры. У мощей читали Псалтирь, возносили молитвы святым угодникам.

Мощи Кирилла и Марии Радонежских находятся в Покровском соборе. Прежде чем попасть в Свято-Троицкую лавру, паломники приходили в Хотьковскую обитель. Преподобный Сергей Радонежский постоянно навещал могилу матери и отца пешком из лавры.

После октябрьской революции 1917 года монастырь ликвидировали. В 1921 в здании расположилась сельхозартель, с 1928 года часть помещений отдали под жилье и школу механизаторов.

Только в восьмидесятые годы прошлого столетия Хотьковская обитель была возвращена православной церкви. В ней открыли женский монастырь.

В день почитания святого Сергия Радонежского в 1992 году родительские останки поместили в храм Пресвятой Богородицы. Праздновалось шестьсот лет со дня смерти Сергея Радонежского, проводилась служба во славу Кирилла и Марии, которая:

  • показала пример святости;
  • образец христианских семейных традиций.

В начале девяностых годов прошлого века Российская православная церковь причислила Кирилла и Марию к числу святых угодников. Однако еще в шестнадцатом столетии на иконах их изображали с сияющими ореолами.

В 2014 года по программе строительства церквей Москвы началось возведение храма Кирилла и Марии Радонежских в Марьино. Здание представляет шатровое сооружение из клееного бруса с применением самых инновационных технологий. Храм обогревается, подведено водоснабжение. Строение просторное на 150 квадратных метров и 300 человек.

О чем молятся святым

Молитвы верующие читают иконе Кирилла и Марии Радонежских о налаживании хороших отношений в семье, помощи в воспитании нравственного и религиозного характера.

Текст молитвы преподобным Кириллу и Марии Радонежским такой:

О раби Божии, схимонаше Кирилле и схимонахине Марие! Внемлите смиренному молению нашему. Аще бо временное житие ваше скончали есте, но духом от нас не отступаете, присно по заповедем Господним шествовати нас научающе и крест свой терпеливо носити нам пособствующе. Се бо вкупе со преподобным и богоносным отцем нашим Сергием, вашим возлюбленным сыном, дерзновение ко Христу Богу и ко Пречистой Его Матери стяжали есте. Темже и ныне будите молитвенницы и ходатаи о нас, недостойных рабах Божиих (имена). Будите нам заступницы крепции, да верою живуще, заступлением вашим сохраняеми, невредими от бесов и от человек злых пребудем, славяще Святую Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

В тяжкие минуты и день памяти святых, верующие читают еще и акафиста преподобным Кириллу и Марии Радонежским. Вот его текст:

Конда́к 1.

Избра́ннии чудотво́рцы и вели́цыи уго́дницы Госпо́дни, оби́тели на́шея засту́пницы и при́снии о душа́х на́ших моли́твенницы, преподо́бнии схимона́ше Кири́лле и схимона́хине Мари́е! Пе́ние похва́льное ва́м принося́ще, мо́лим вы́ усе́рдно: я́ко иму́щии дерзнове́ние ко Го́споду, предста́тельством ва́шим от вся́ких бе́д на́с свободи́те и насле́дники Ца́рствия Небе́снаго на́с соде́лайте, да зове́м ва́м ра́достно:

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

И́кос 1.

А́нгели земни́и и челове́цы небе́снии вои́стину яви́стеся преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, от ю́ности ва́шея чи́стую со́весть иму́щии к Бо́гу, и до́бре во благоче́стии и чистоте́ вку́пе пожи́вшии, на́м же оста́вльшии в приме́р подража́ния житие́ ва́ше богоуго́дное, ему́же чудя́щеся и чудесы́ ва́шими озаря́еми, зове́м ва́м гла́сы хвале́бными си́це:

Ра́дуйтеся, от ю́ности ва́шея Христа́ возлюби́вшии и Тому́ от души́ порабо́тавшии;

Ра́дуйтеся, целому́дрия храни́тели и душе́вныя и теле́сныя чистоты́ рачи́тели.

Ра́дуйтеся, ду́ши ва́ши и телеса́ на земли́ в обита́лище Ду́ха Свята́го угото́вившии;

Ра́дуйтеся, испо́лненнии прему́дрости и ра́зума Боже́ственнаго.

Ра́дуйтеся, я́ко от земли́ на не́бо преидо́сте и та́мо со А́нгелы Тро́ице предстои́те;

Ра́дуйтеся, я́ко со безпло́тными ли́ки трисвяту́ю пе́снь Е́й воспева́ете.

Ра́дуйтеся, на небеси́ и на земли́ от Го́спода просла́вленнии;

Ра́дуйтеся, обре́тшии ве́чное всесве́тлое ме́сто упокое́ния.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 2.

Ви́дя всеви́дящее о́ко Отца́ све́тов вельми́ благоуго́дное Бо́гу ва́ше житие́, благоволи́ избра́ти ва́с, блаже́ннии, да яви́те ми́рови свети́льник пресве́тлый Се́ргия преподо́бнаго, да о не́м и ва́ши имена́ просла́вятся и вси́ ве́рнии воспою́т просла́вльшему ва́с Го́сподеви: Аллилу́иа.

И́кос 2.

Ра́зума Боже́ственнаго преиспо́лненнии, Кири́лле и Мари́е, неуста́нно рабо́тасте Го́сподеви, наставля́я ча́да своя́ в послуша́нии и кро́тости. Умудри́те у́бо и на́с, преподо́бнии, непреста́нно оправда́нием Госпо́дним сле́довати нело́жно, да обря́щем вку́пе с ва́ми спасе́ние ве́чное и принесе́м ва́м благохвале́ния таковы́я:

Ра́дуйтеся, блаже́ннии, в боголю́бии пожи́вшии и благове́рие сохра́ншии;

Ра́дуйтеся, ми́лости и сострада́ния преиспо́лненнии.

Ра́дуйтеся, ми́лостынею и моли́твами Небе́сное Ца́рствие стяжа́вшии;

Ра́дуйтеся, смире́нием и поще́нием ве́чное блаже́нство улучи́вшии.

Ра́дуйтеся, я́ко мзда́ ва́ша мно́га на Небесе́х е́сть;

Ра́дуйтеся, я́ко моли́твами ва́шими и мы́ наде́жды Ца́рствия Христо́ва не лиша́емся.

Ра́дуйтеся, я́ко ра́дость ва́ша ве́чна во све́тлостех святы́х;

Ра́дуйтеся, я́ко тоя́жде све́тлости ва́с ра́ди и мы́ насле́дниками явля́емся.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 3.

Си́лою Бо́жиею огражда́емь преподо́бный Кири́лл кня́зю Росто́вскому со вся́ким усе́рдием служа́ше и вку́пе с ни́м во орду́ Ага́рянскую, ми́ра ра́ди, хожда́ше, да лю́ди ру́сские осла́бу от и́га и́х и́мут и Бо́гу непреста́нно пою́т: Аллилу́иа.

И́кос 3.

Иму́щи помышле́ние преподо́бнии Кири́лл и Мари́я и лю́дие о трикра́тном во чре́ве Мари́ином в це́ркве плода́ глаше́нии и уди́вльшеся, разуме́ша не́что пресла́вное и чу́дное бы́ти; и по си́х уве́девше ра́достное сы́на рожде́ние, ра́довахуся и ра́достная ва́м приноша́ху глаго́люще:

Ра́дуйтеся, дво́ице пресве́тлая, Бо́гом совокупле́нная;

Ра́дуйтеся, зве́зды непреле́стнии, пу́ть супру́жескаго жития́ богоуго́днаго ве́рно указу́ющии.

Ра́дуйтеся, роди́тели благи́и до́браго и избра́ннаго плода́;

Ра́дуйтеся, вся́кия благода́ти Бо́жия его́ испо́лнившии.

Ра́дуйтеся, супру́гов христиа́н ко благоче́стию наста́вницы;

Ра́дуйтеся, до́брому богобоя́зненному ча́д воспита́нию и́х науча́ющии.

Ра́дуйтеся, целому́дрия и воздержа́ния супру́жескаго о́брази преизя́щнии;

Ра́дуйтеся, хотя́щих богоуго́дно жи́ти богому́дрии учи́телие.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 4.

Бу́ря скорбе́й и напа́стей, воздвиза́емая наме́стником Вели́каго Кня́зя, не осла́би кре́пкия любве́ ва́шея я́же к Бо́гу, Кири́лле и Мари́е блаже́ннии, но па́че научи́ вы́ изря́днее отража́ти разже́нныя стре́лы лука́ваго. Научи́те у́бо и на́с вся́ ско́рби ми́ра сего́ с кро́тостию преноси́ти, в весе́лии вопия́ Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 4.

Слы́шавше, блаже́ннии, Варфоломе́а, ди́вное ча́до ва́ше, не́когда гра́моте неиску́сна, чту́ща богодухнове́нныя писмены́, удиви́шася зело́, и ста́рца-схи́мника, прему́дрость ему́ дарова́вшаго, в до́м сво́й прия́ша, за́поведь Апо́стола Па́вла храня́ше: страннолю́бия не забыва́йте; те́м бо не ве́дяще не́ции странноприя́ша А́нгелы. Такову́ю доброде́тель ва́шу воспева́юще, вопие́м ва́м си́це:

Ра́дуйтеся, за́поведей Христо́вых ве́рнии исполни́тели;

Ра́дуйтеся, уче́ния Ева́нгельскаго и́стиннии после́дователи.

Ра́дуйтеся, уго́дницы Бо́жии, житию́ вели́ких святы́х соприча́стницы;

Ра́дуйтеся, страннопри́имства дре́вняго пра́отца Авраа́ма подража́тели.

Ра́дуйтеся, све́том благоче́стнаго жития́ ва́шего, я́ко свети́ла богосве́тлая, просия́вшии;

Ра́дуйтеся, любо́вь и милосе́рдие к бе́дным и си́рым яви́вшии.

Ра́дуйтеся, безпомо́щным ско́рии помо́щницы;

Ра́дуйтеся, я́ко и на́м при́сно помога́ете и к Небе́сному Оте́честву руково́дствуете.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 5.

Боготе́чным звезда́м подо́бны бы́сте, преблаже́ннии Кири́лле и Мари́е, егда́ прише́дше от страны́ Росто́вския в преде́лы кня́жества Моско́вскаго и во гра́де Ра́донеже посели́стеся, та́мо су́щих бо люде́й благоче́стием свои́м удиви́сте, подвиза́я пе́ти: Аллилу́иа.

И́кос 5.

Ви́девше, святи́и, тща́ние сы́на своего́, преподо́бнаго Се́ргия, к и́ноческому житию́, моля́ху его́, да пребу́дет с ва́ми до кончи́ны ва́шея. О́н же, я́ко сы́н послуша́ния, изде́тска науче́нный ва́ми за́поведи Госпо́дни исполня́ти, покори́ся во́ле ва́шей, Кири́лле и Мари́е, я́коже Бо́жией, науча́я все́х вопи́ти ва́м та́ко:

Ра́дуйтеся, блаже́нств Христо́вых прича́стницы;

Ра́дуйтеся, честна́го супру́жества и попече́ния о ча́дех до́брии о́брази.

Ра́дуйтеся, ангелонра́внии челове́цы;

Ра́дуйтеся, преподо́бных и пра́ведных соприча́стницы.

Ра́дуйтеся, Пресвяты́я Тро́ицы ве́рнии уго́дницы;

Ра́дуйтеся, я́ко и ча́д ва́ших угожда́ти Е́й научи́вшии.

Ра́дуйтеся, того́ ра́ди сы́н ва́ш Триипоста́сному Божеству́ оби́тель ди́вную устро́ивый;

Ра́дуйтеся, сего́ ра́ди и ва́ша святы́я имена́ просла́влены е́сть по все́й Руси́.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 6.

Пропове́дницы ве́ры правосла́вныя и ревни́тели благоче́стия не сло́вом то́кмо, но и житие́м ва́шим, бы́сте во гра́де Ра́донеже, прехва́льнии Кири́лле и Мари́е: те́мже и свята́я Це́рковь досто́йно почита́ет ва́с, немо́лчно воспева́я Ди́вному во святы́х Свои́х Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 6.

Возсия́ во гра́де Ра́донеже све́т доброде́тельнаго ва́шего жития́, преблаже́ннии Кири́лле и Мари́е; егда́ же дости́гше во́зраста прекло́нна, во оби́тель Хотько́вскую устреми́шася под покро́в Бо́жией Ма́тери прите́кше, та́мо ве́лий о́браз А́нгельский на ся́ восприя́ли есте́, те́мже о́браз вы́шшаго на́м смире́ния показу́я, ему́же поуча́яся, с любо́вию вопие́м ва́м такова́я:

Ра́дуйтеся, я́ко любве́ ра́ди Го́спода ми́ра сего́ сла́ву оста́висте;

Ра́дуйтеся, я́ко и́ноческое равноа́нгельное житие́ усе́рдно восприя́сте.

Ра́дуйтеся, во оби́тель дре́внюю прише́дшии и та́мо поко́й себе́ обре́тшии;

Ра́дуйтеся, Пречи́стей Де́ве Богоро́дице ду́ши свои́ вручи́вшии.

Ра́дуйтеся, о́браз а́нгельский восприи́мшии и непоро́чно его́ сохра́ншии;

Ра́дуйтеся, все́м и́ноком и и́нокиням до́брии о́брази.

Ра́дуйтеся, пре́жде кончи́ны ва́шея вся́ стра́сти умертви́вшии воздержа́нием;

Ра́дуйтеся, святу́ю схи́му в броню́ спасе́ния восприя́вшии.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 7.

Хотя́ Человеколю́бец Госпо́дь яви́ти в житии́ ва́шем, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, о́браз назида́ния, не то́кмо лю́дем мирски́м, но и и́ноческому ли́ку, внуши́ ва́м в ста́рости масти́тей оста́вите сла́ву земну́ю и восприя́ти о́браз и́ноческий, в не́мже посто́м, бде́нием и моли́твою до́бре подвиза́стеся, неуста́нно воспева́я Триеди́ному Бо́гу Серафи́мскую пе́снь: Аллилу́иа.

И́кос 7.

Но́вую благода́ть показа́ все́х Творе́ц и Влады́ка чрез ва́с, преподо́бнии, егда́ прешли́ есте́ от вре́менныя сея́ юдо́ли плаче́вныя во оби́тели ве́чныя. Святы́я мо́щи ва́ша, а́ще и под спу́дом сокрове́нны, мно́гая чудеса́ источа́ху, мно́гим боля́щим исцеле́ния подава́ху; па́че же приноси́мыя к ва́м младе́нцы исцеля́ху. Сего́ ра́ди приими́те, вра́чеве на́ши блаже́ннии, от на́с похвалы́ сицевы́я:

Ра́дуйтеся, сме́ртию вре́менною прише́дшии к жи́зни ве́чней;

Ра́дуйтеся, от Го́спода нетле́нием и чудесы́ просла́вленнии.

Ра́дуйтеся, я́ко па́мять ва́ша с похвала́ми и успе́ние со святы́ми;

Ра́дуйтеся, я́ко имена́ ва́ша че́стны су́ть и благослове́нны во Оте́честве ва́шем.

Ра́дуйтеся, боля́щим младе́нцем исцеле́ние подаю́щии;

Ра́дуйтеся, тя́жко боля́щую деви́цу, с любо́вию к ва́м прите́кшую, от неду́га изба́вившии.

Ра́дуйтеся, о лю́бящих и чту́щих ва́с небе́снии предста́тели;

Ра́дуйтеся, приснопрося́щии на́м у Го́спода да́ры бла́гости Его́.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 8.

Стра́шное и ужа́сное бе́дствие прии́де на зе́млю Моско́вскую, егда́ я́звою морово́ю уя́звлены бы́ша лю́дие мно́зи во гра́дех и ве́сех, и мно́жество и́х умро́ша. Тогда́ собо́р освяще́нный со и́нокини моле́бныя пе́ния ва́м приноша́ху и предста́тельствы ва́шими избавле́ние от беды́ получи́ша, вопию́ще благоде́ющему чрез ва́с Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 8.

Вси́ боголю́бцы ско́рбию ве́лиею объя́ты бы́ша, егда́ во дни́ лихоле́тий, на зе́млю Росси́йскую прише́дших, оби́тель Покро́ва Пречи́стая Де́вы в Хо́тькове богобо́рцы разоре́нию и запусте́нию преда́ша. Но па́мять о ва́с, преподо́бнии, в лю́дех жи́ва бы́сть, и сла́вляху ча́да росси́йския житие́ ва́ше и чудеса́ благохвале́нии сицевы́ми:

Ра́дуйтеся, чудотво́рцы на́ши преди́вныя;

Ра́дуйтеся, не оставля́ющии на́с в ско́рбныя дни́.

Ра́дуйтеся, гра́да Хотько́ва и оби́тели на́шея огражде́ние несокруши́мое;

Ра́дуйтеся, на враги́ ви́димыя и неви́димыя кре́пции на́м спобо́рницы.

Ра́дуйтеся, благодея́ний мно́жество на́м источа́ющии;

Ра́дуйтеся, ми́лостию сострада́ния ва́шего все́х объе́млющии.

Ра́дуйтеся, при́снии все́м на́м хода́таи спасе́ния;

Ра́дуйтеся, неотсту́пнии гра́да Хотько́ва и оби́тели на́шея храни́тели.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 9.

Вси́ А́нгели и святы́х ли́ки ра́довахуся ра́достию ве́лиею, егда́ оби́тель ва́ша, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, Це́ркви возвраще́на бы́сть и мо́щи ва́ша честны́я, от ле́т дре́вних Бо́гом сокрове́нныя, в хра́ме собо́рнем положе́ны бы́сть. И возже́нна бя́ху моли́твы лампа́да и лю́дие вси́ узре́вше све́т ея́ удивля́хуся зело́, к ва́м в напа́стех прибега́ют и по́мощь от ва́с получа́ют; ея́же и на́с сподо́бите преподо́бнии, о ва́с вопию́щих Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 9.

Вити́йство челове́ческое не довле́ет к досто́йному прославле́нию чуде́с от моще́й ва́ших и поны́не соверша́ющихся, преблаже́ннии Кири́лле и Мари́е: ста́рица бо немощна́я мона́хиня ко́стное преломле́ние претерпе́вшая и от враче́й не уте́шенная, к ва́м, преподо́бнии, прите́кше и со слеза́ми моля́ху ва́с. Вско́ре же исцеле́ние соверше́нное получи́в, во умиле́нии се́рдца воспе́ша ва́м:

Ра́дуйтеся, благода́ти Свята́го Ду́ха сосу́ди избра́ннии;

Ра́дуйтеся, ра́дости на́м ве́чныя благоприя́тнии хода́таи.

Ра́дуйтеся, ста́рицу немощну́ю от неду́га ско́ро исцели́вшии;

Ра́дуйтеся, исцеле́нием си́м иску́сных враче́й удиви́вшии.

Ра́дуйтеся, нетле́нныя благоуха́ющии цве́ты;

Ра́дуйтеся, безсме́ртия немерца́ющии лучи́.

Ра́дуйтеся, на земли́ вели́чием чуде́с блиста́ющии;

Ра́дуйтеся, на небеси́ со А́нгелы Бо́га сла́вящии.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 10.

Спасе́ние ве́чное унасле́довавше, богоблаже́ннии Кири́лле и Мари́е, душа́ми ва́шими во оби́телех го́рних неразлу́чно в Бо́зе пребыва́ете, святы́ми же мощми́ ва́шими во оби́тели Пренепоро́чныя Де́вы нетле́нно вку́пе почива́ете и оби́льная исцеле́ния источа́ете, на́с в Го́рний Иерусали́м о́ный руково́дствуя, вопию́щих того́ Гра́да Упра́вителю: Аллилу́иа.

И́кос 10.

Стена́ и прибе́жище все́м к ва́м притека́ющим вы́ есте́, преподо́бнии. Оби́тель бо ва́ша к жи́зни и́ночестей возрожде́нная мно́жество и́щущих спасе́ния собра́, и́х же вы́ от искуше́ний и собла́знов сохрани́те, блаже́ннии, и мона́шескому де́ланию научи́те, да улучи́вше жела́емое, принесу́т ва́м сицевы́я благода́рственныя словеса́:

Ра́дуйтеся, чадолюби́выя на́ши предста́телие;

Ра́дуйтеся, руково́дствующии на́с ко Христу́ Бо́гу.

Ра́дуйтеся, наставля́ющии ше́ствовати по за́поведем Госпо́дним;

Ра́дуйтеся, науча́ющии терпели́во носи́ти кре́ст сво́й и Влады́це на́шему после́довати.

Ра́дуйтеся, я́ко с преподо́бным отце́м на́шим Се́ргием име́ете дерзнове́ние ко Христу́ Бо́гу на́шему и ко Святе́й Его́ Богома́тери;

Ра́дуйтеся, я́ко вы́ есте́ хода́таи о на́с недосто́йных, жи́тельствующих во святе́й оби́тели на́шей, е́й же вы́ и нача́льницы.

Ра́дуйтеся, я́ко Бо́гом собра́нней дружи́не се́й вы́ помо́щницы, засту́пницы и моли́твенницы;

Ра́дуйтеся, я́ко ва́шими моли́твами сохраня́ема невреди́мы от бесо́в и от челове́к злы́х пребыва́ем.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 11.

Пе́ние моле́бное прино́сят ва́м, преблаже́ннии Кири́лле и Мари́е, не во оби́тели Хотько́вской то́кмо, но и в Высо́цкой, сыно́м ва́шим основа́нней, многоцеле́бных моще́й ва́ших ча́сть иму́щей, сла́вят чудеса́ ва́ми соверша́емыя: младе́нец бо неду́г неисце́льный име́яй, исцеле́ние от ва́с получа́ет, роди́телей ра́дости безме́рныя исполня́я, вопию́щих исцеле́ний пода́телю Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 11.

Све́том трисия́нным осиява́еми, Кири́лле и Мари́е, всеблаже́ннии, со все́ми святы́ми предстои́те ны́не на Небеси́ Престо́лу Царя́ ца́рствующих и отту́ду, я́ко свети́ла светоза́рнии, при́сно просвеща́ете ду́ши притека́ющих к ра́це моще́й ва́ших и покая́нию и́стинному науча́ете. Сего́ ра́ди, прославля́юще ва́с, глаго́лем:

Ра́дуйтеся, я́ко сконча́ли есте́ жи́знь свою́ те́лом, но ду́хом не отступа́ете от на́с;

Ра́дуйтеся, с ве́рою приходя́щих к ра́це моще́й ва́ших благода́тно освяща́ющии.

Ра́дуйтеся, би́сери сия́ющии и благода́тно просвеща́ющии челове́ков;

Ра́дуйтеся, све́ти у́мнии, заре́ю Свята́го Ду́ха облиста́ющии.

Ра́дуйтеся, изве́стнии умилостиви́тели Царя́ Небе́снаго;

Ра́дуйтеся, призыва́ющих моли́твенно честна́я имена́ ва́ши ско́рии услы́шатели.

Ра́дуйтеся, упова́ние на ва́с по Бо́зе возлага́ющих ди́внии помо́щницы;

Ра́дуйтеся, все́м правове́рным вся́кое проше́ние во и́х по́льзу исполня́ющии.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 12.

Благода́ть от Бо́га да́нную ва́м ве́дяще, приле́жно мо́лим вы́ ны́не, прехва́льнии схимона́си: проле́йте те́плую о на́с моли́тву ко Го́споду, да сохрани́т оби́тель на́шу неврежде́нну от напа́стей и нестрое́ний, и на́с да поми́лует и спасе́т, вопию́щих Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 12.

Пою́ще ва́ше Богоуго́дное житие́, преподо́бнии, и на небеси́ от Бо́га прославле́ние, ублажа́ем пра́ведное преставле́ние ва́ше, велича́ем безчи́сленныя чудеса́ от святы́х моще́й ва́ших истека́ющия, и на неусы́пныя моли́твы ва́ша упова́юще, взыва́ем ва́м сицева́я:

Ра́дуйтеся, житие́ ва́ше земно́е благоче́стне сконча́вшии;

Ра́дуйтеся, от Царя́ Небе́снаго венцы́ сла́вы прие́мшии.

Ра́дуйтеся, обличе́ннии в ри́зу благода́тнаго нетле́ния;

Ра́дуйтеся, во благоуха́нии святы́ни нетле́нно почива́ющии.

Ра́дуйтеся, препоя́саннии си́лою мно́гих чуде́с;

Ра́дуйтеся, я́ко ра́ка ва́ша честна́я враче́бница яви́ся неду́гом челове́ческим.

Ра́дуйтеся, я́ко от нея́ вся́к с ве́рою приходя́й да́ры целе́бныя прие́млет;

Ра́дуйтеся, я́ко оби́тель на́ша моще́й ра́ди ва́ших по все́й земле́ Росси́йстей прославля́ется.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 13.

О, пресла́внии чудотво́рцы и уго́дницы Госпо́дни Кири́лле и Мари́е! Приими́те сия́ моле́ния на́ша от всея́ души́ ва́м ны́не возноси́мыя и сподо́бите на́с предста́тельствы ва́шими в чи́не а́нгельском дости́гнути Небе́снаго Ца́рствия, иде́же вси́ святи́и, А́нгели и челове́цы воспева́ют непреста́нными гла́сы хвалу́ Пресвяте́й Тро́ице, Бо́гу на́шему: Аллилу́иа, Аллилу́иа, Аллилу́иа.

Этот конда́к чита́ется три́жды, а зате́м и́кос 1-й и конда́к 1-й

И́кос 1.

А́нгели земни́и и челове́цы небе́снии вои́стину яви́стеся преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, от ю́ности ва́шея чи́стую со́весть иму́щии к Бо́гу, и до́бре во благоче́стии и чистоте́ вку́пе пожи́вшии, на́м же оста́вльшии в приме́р подража́ния житие́ ва́ше богоуго́дное, ему́же чудя́щеся и чудесы́ ва́шими озаря́еми, зове́м ва́м гла́сы хвале́бными си́це:

Ра́дуйтеся, от ю́ности ва́шея Христа́ возлюби́вшии и Тому́ от души́ порабо́тавшии;

Ра́дуйтеся, целому́дрия храни́тели и душе́вныя и теле́сныя чистоты́ рачи́тели.

Ра́дуйтеся, ду́ши ва́ши и телеса́ на земли́ в обита́лище Ду́ха Свята́го угото́вившии;

Ра́дуйтеся, испо́лненнии прему́дрости и ра́зума Боже́ственнаго.

Ра́дуйтеся, я́ко от земли́ на не́бо преидо́сте и та́мо со А́нгелы Тро́ице предстои́те;

Ра́дуйтеся, я́ко со безпло́тными ли́ки трисвяту́ю пе́снь Е́й воспева́ете.

Ра́дуйтеся, на небеси́ и на земли́ от Го́спода просла́вленнии;

Ра́дуйтеся, обре́тшии ве́чное всесве́тлое ме́сто упокое́ния.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 1.

Избра́ннии чудотво́рцы и вели́цыи уго́дницы Госпо́дни, оби́тели на́шея засту́пницы и при́снии о душа́х на́ших моли́твенницы, преподо́бнии схимона́ше Кири́лле и схимона́хине Мари́е! Пе́ние похва́льное ва́м принося́ще, мо́лим вы́ усе́рдно: я́ко иму́щии дерзнове́ние ко Го́споду, предста́тельством ва́шим от вся́ких бе́д на́с свободи́те и насле́дники Ца́рствия Небе́снаго на́с соде́лайте, да зове́м ва́м ра́достно:

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Моли́тва преподо́бным Кири́ллу и Мари́и, роди́телем преподо́бнаго Се́ргия Ра́донежскаго

О раби́ Бо́жии, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е! А́ще и сконча́ли есте́ вре́менную жи́знь свою́ те́лом, но ду́хом не отступа́ете от на́с, руково́дствуете же ны́ ко Христу́ Бо́гу, наставля́ете ше́ствовати по за́поведем Госпо́дним и носи́ти кре́ст сво́й и после́довати Влады́це на́шему. Вы́, преподо́бнии, вку́пе с преподо́бным и Богоно́сным отце́м на́шим Се́ргием, ва́шим возлю́бленным сы́ном, име́ете дерзнове́ние ко Христу́ Бо́гу на́шему и ко Святе́й Его́ Богома́тери. Бу́дите моли́твенницы и хода́таи о на́с, недосто́йных, жи́тельствующих во святе́й оби́тели ва́шей, е́й же вы́ и нача́льницы. Бу́дите помо́щницы и засту́пницы Бо́гом собра́нней дружи́не се́й, да жи́тельствующим на ме́сте се́м и приходя́щий с ве́рою, ва́шими моли́твами сохраня́еми, невреди́ми от бесо́в и от челове́к злы́х пребу́дем, сла́вяще Святу́ю Тро́ицу, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Храни Вас Господь!

Вам будет интересно посмотреть еще и видео рассказ о святых Радонежских:

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *